Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Monday, November 12, 2012

Weds Review: Katering

Salam semua,
Nak sambung wedding review  :)

Kali ni mari cerita pasal katering. Urusan katering semuanya dilakukan oleh abah I. Pengusaha katering tu kenalan abah I. Jadi alhamdulilah dapat sikit diskaun walaupun tak banyak. Selain diskaun, katerer memang bagi best service pada kami. Best service tu dari segi persiapan dan hiasan. Actually katering adalah termasuk sekali dengan khemah dan hiasan makan pengantin. Saya akan review kemudian tentang khemah.


Nama katerer ni MRA Tauhidiah Enterprise. Lokasi mereka di Parit Buntar tapi diorang akan terima booking di seluruh daerah Kerian. Ini termasuk Bagan Serai, Kubu Gajah, Alor Pongsu, Taiping dan kawasan sekitarnya.. Mereka juga sediakan mentara. Mentara ni pekerja yang ditugaskan untuk menjaga meja buffet. Kalau tak silap I ramai juga mentara masa hari tersebut.
 

Menu yang disediakan ialah ayam masak merah, dalca, daging kurma dan acar buah serta pencucui mulut buah limau. Tapi yang menjadi rebutan hari tersebut ialah acar buah sebab ramai yang kata acar buah yang pihak katering ni sediakan memang sedap. Alhamdulilah....
 

Abah I booking mekanan untuk 2000 tetamu. Banyak betul  :) Tapi nasib baik tak banyak yang lebih. Lauk lebihan tu diagihkan pada jiran tetangga dan mereka yang bertungkus lumus membantu masa hari kenduri tersebut.
 

Sesiapa yang berminat nak membuat tempahan katering, boleh hubungi diorang di nombor ni : 013-417 3241 atau 013-417 3242. Nama Rashidah.

Kalau uolls coll diorang tu mention aje dapat no fon ni dari saya.. sebut Mimi anak tuan haji shamsudin Taman Serai Permai ye.. hehehe.. kalau sebut nama blog diorang tak tau tu.. 

No comments:

Post a Comment