Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Thursday, November 29, 2012

Weds Review : Album Kahwin Akhirnya Siap Jua..

Salam... 

Hari ni I nak review my wedding album yang baru dapat walau pun dah tujuh bulan kawen.. huhu... 

Dalam perjanjian dulu.. I akan dapat dua story album. Satu album untuk majlis bagi pihak perempuan dan satu album lagi untuk majlis bagi pihak lelaki. Include juga frame gambar dan gambar untuk saiz 8R. Serta ada cd yang mengandungi semua gambar yang telah di snap wirhout edit. 


Untuk album majlis resepsi, fotographer ni gabungkan sekali majlis akad nikah + outdoor fotoshoot dan majlis bersanding. Untuk majlis bersanding tu all moment memang masuk laa dalam album tu. Ada majlis berarak, tepung tawar, makan beradap, potong kek dan beberapa pose depan pelamin, dalam bilik dan depan fotobooth. Cuma kurang pic untuk item yang DIY dan suasana majlis kawen tu. Actually I lebih suka gambar yang candid sebab nampak lebih natural. But ist ok.. Maybe I boleh buat satu lagi storyalbum khas untuk all the preparion, DIY things dan suasana majlis kenduri. Nak cari yang murah je... boleh cari kat Groupon kot.. hehehe....


Untuk album majlis bertandang pula.. adainclude preparation iaitu masa make-make-up, majlis berarak, makan beradap, potong kek dan family foto. Ada juga gambar dengan kekawan depan pelamin ala-ala fotobooth gitu.. :)  Album ni banyak gambar secara candid..memang I suka. Ada juga beberapa pic yang I tsk berkenan masuk dalam album ni. Actually I boleh bagitau fotographer tu which pic yang I tak suka dan kalau bole nak suruh kuarkan pic tu from the album. Tapi bila fikir balik.... kalau nak edit lain pulak..ntah berapa lama lagi laa nak siapkan. So I diamkan aje... I malas nak komen lebih-lebih dah.. sebab mood nak daoat album gambar sangat down time tu.. 


Then... untuk frame pulak. He not discuss with me which pic yang nak besarkan dan masuk dalam album. OMG!! I lebih prefer kalau frame tu letak pic kami berdua. Satu frame letak pic masa majlis resepsi dan satu lagi letak pic masa majlis bertandang. Ini fotographer tu letak pic I sesorang untuk frame yang ke dua. Frame pertama tu dah ok.. our pic.. haisshh.. tergamam jap masa tengok frame kedua tu. Tapi I dah malas nak komen lebih-lebih...

Apapun... lega dah dapat semua album kawen. Adik I yang baru sebulan kawen dah dapat album for both side. Cepatkan....




Enjoy the pic.... daaaa  (*_*)

1 comment:

  1. wah..lamanya bru dpat..tp dapat mengimbau blik time kegemilangan tu kan?

    ReplyDelete