Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Thursday, March 1, 2012

Biskut Gula

1 March..????
OMG.. dah dekat.. jap..jap.. cuba kira.. lagi 15 hari hokey...
bukan 30 hari tapi 15 hari lagiii.. esok 14 hari lagi..

Malam Selasa lepas me and Mr. Sallehudin pergi kedai borong cokelat kat NSK. Saya dah penah kesana dulu. Kedai ni agak best laa jugak sebab diorang jual macam-macam jenis cokelat. So tujuan kesana seperti yang anda telah sedia maklum nak borong cokelat for my candy buffet dan nak beli cokelat untuk bagi kat budak-budak. Selain itu mahu membeli biskut gula seperti gambarajah di bawah ini..  :)
 

Hampir dua jam dalam kedai tu memilih cokelat. Agak pening dan serabut. Berkira-kira nak beli cokelat ape dan mengira-ngira budget juga.. ~ahaha~ Credit to Mr. Sallehudin kerana bersabar menunggu saya dalam keadaan lapar memilih cokelat. Disebabkan saya telah buntu..~huhu~ maka saya telah memanggil Mr. Sallehudin masuk dalam kedai untuk meminta pendapat. Setelah berdiskusi, saya telah mengurangkan jumlah cokelat untuk diberi kepada kanak-kanak. Dari 500 pcs kepada 300 pcs saja. Sebabnya.. saya dah provide chocolate fountain so kanak-kanak boleh makan cokelat disitu yer...  :)

Lepas tu.. saya nak beli biskut gula untuk 2000 doorgift. Kat kedai tu jual dalam tin yang besar. satu tin ada 4 kg harga pulak RM30 kot untuk setin. Cuba imagine berapa tin yang saya perlukan untuk cukupkan sampai 2000 doorgift dan berapa RM saya yang akan melayang?

Ini bukan isu berkira dan kedekut. Tapi setelah dikira saya perlu melaburkan sejumlah duit yang banyak semata-mata nak beli biskut gula ni. Biarlah kita memberi mengikut kemampuan kita.. Jangan sampai kita sakit selepas kahwin sebab duit dah banyak terbang. Sekarang pun dah terasa hokey.. ~huhuhu~

Finally, saya beli biskut oreo yang harganya jauh lebih murah dari biskut gula tu. Yang buat saya langsung tak nak beli biskut gula tu sebab keadaan biskut dalam tin tu macam dah pecah-pecah.. so kurang cantik..

Kesimpulan...barang-barang untuk doorgift semua dah dibeli. Tinggal lagi nak packing aje. Tugas packing serah to my mom dan jiran tetangga...  :)

4 comments:

  1. hi.. nk tny u borong biskut nie kat nsk mane.. sitisuzy22212@gmail.com..

    ReplyDelete
  2. nk tnye la.. 1 kg biskut gula tu dpt brp balang doorgift ye? kalau guna jar ikea tu?

    amirahmz@gmail.com

    ReplyDelete
  3. salam ..hi nak tnye..kat mane u borong biskut gula tu? n nak tnye 1 kg u dapat brapa pack? ade tak besar packet yg plastik kon tu. tks. cikin86@gmail.com

    ReplyDelete
  4. salam.nk tny..bskut oreo tu pn dlm tin jg ke?n bp kos tuk 2000 org tu ye?nhirdayu@gmail.com

    ReplyDelete