Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Friday, October 12, 2012

Tetibe Nak Kawen Lagi Sekali Dgn Mr. Sallehudin

Salam Jumaat...

After seven month berkahwin dan hari ni ade baca beberapa blog B2B.. I rasa rinduuu sangat moment masa persiapan kahwin dulu. Kalau boleh rasa macam nak putarkan balik saat tu pastu nak ubah dan betulkan semula hal-hal yang membuatkan ketidakpuasan hati.. hahaha.. (mood tak reti bersyukur)

Kalau I diberi peluang untuk melakukan persiapan majlis perkahwinan sendiri lagi sekali.. tapi pengantin lelakinya of cos tetap Mr. Sallehudin laa jugakkan...  :) perkara yang I akan buat ialah.. jeng!! jeng!! jeng!!

1) Tema Warna
Tema warna yang akan dipilih nanti ialah dramatik purple. Owsem gilerr tema warna ni. Nampak sangat elegent dan bergaya. 

2) Wedding dress

Untuk dress majlis reception I akan pilih rekaan dari Button My Buttons. I baru tau pasal designer ni after I kawen. Kalau tau dia dari awal dah tentu I pergi tempah baju kat dia. Takde laa I jiwa kacau dulu. Boleh baca kat SINI.

I nak rekaan baju yang simple ajee. baju kurung moden pun dah memadai. Kain pula dipotong lapan so akan nampak beralun laa kan macam Natasha Hudson pakai ni.. :) Kat baju pulak nak hiaskan dengan 3D flower. Owsem gilerrr kan.. ~ehe..~

Natasha Hudson mengenakan rekaan dari Button My Buttons. 3D floral memang menjadi idaman I selamanya..  :)

Ataupun I akan pilih rekaan sama iaitu baju kurung moden juga tapi menggunakan kain lace dan chiffon tanpa ada hiasan 3D flower. Iyer laa lagipun kain lace tu dah cukup memadai menampakkan baju tu cantik. Tambahkan sedikit hiasan lagi dengan ikatan bow dibelakang baju. Warna baju untuk majlis reception tu dah tentulaa DRAMATIK PURPLE kan.. 

Model mengenakan rekaan dari Button My buttons juga. Menggunakan kain fabrik lace & chiffon. Kelihatan ada sedikit vintage disitu. Tema vintage juga amat melekat dihati I.. ewahh..

Farah AF juga tak kurang cantik baju dia. Tapi tak sure rekaan siapa yang dipilih ni..  ~huhu~

Untuk nikah dress pulak kita pilih rekaan yang lebih simple tapi kalau boleh nak yang mengikut peredaran zaman.. kononnyer lah kan.. ~haha~ Sekarang ni dah makin popular rekaan peplum. Sana sini peplum. ~hihi~



Nikah dress I nak merasa rekaan dari Nurita Harith. Designer ni pun I baru tau lepas I kawen jugak. Hayooo!! Kalau boleh untuk akad nikah kita pakai warna pink. ~hehe~
Material kain hanya chiffon atau soft satin. Dibahagian dada tak perlu perincian langsung. Biarkan kosong sebab boleh di 'match' kan bersama dengan roseette necklace. Owhh.. cantik dan mesti ramai yang kagum nanti kan.. [masuk bakul angkat sendiri]

Kalau nak letak perincian pun bolehlah letak pearl yang dijahit bertaburan dibahagian pinggang. 
roseette necklace idaman.. ~phewww~

3) Pelamin

Ahaa.. pelamin adalah sangat penting. Untuk pelamin I tak nak pergi ke vendor lain melainkan Bridal Santuary. Sebabnya I dah jatuh cinta dengan hasil kerja diorang ni. 

 
 Pelamin ni ala-ala dua dalam satu. sebelah kiri tu boleh dijadikan pelamin nikah dan sebelah kanan dijadikan pelamin sanding. 

 Ini pun cantikkkkk..!!

This is simple but owesemm..

Ada orang cakap.. rekaan pelamin diorang ni nampak crowded dan semak. Tapi I peduli apakan... sebabnya rekaan diorang ni tak tiru mana-mana rekaan pelamin yang lain dan tak streatype. Tu yang I suka sangat. Walaupun untuk pakej pelamin yang diorang offer ni agak mencekik.. ~hihi~ tapi yang penting kepuasan kan.. :) Kali ni I akan pilih design pelamin yang simple. Yang tak nampak macam pelamin sangat. Yang boleh dijadikan tempat untuk duduk merenjis dan lepas merenjis boleh juga dijadikan tempat fotobooth. Ahaa.. Jadi kenkawan pengantin boleh mengambil gambar dengan ceria sekali. :p

4) Lokasi dan Kanopi

Kali ni I tak nak panggil jemputan sampai seribu orang. Ramaiinyerr.. cukuplah bilangan tetamu antara 300 hingga 500 orang. Penyambut tetamu pun tak pening dan penat kan.. Cuma jemput rakan dan saudara mara terdekat je.. 

Lokasi yang dipilih kalau boleh nak buat kat kawasan terbuka. Contohnya kat Padang Merbuk KL.. [tetibee!!], ataupun sekitar Tasik Perdana atau Tasik Titiwangsa. Majlis reception pula akan diadakan pada waktu malam. Takde laa my mom ni pening kepala nak termuntah klau wat waktu tengah hari terik matahari mengembang tu kan..

I nak kanapi transparent. Maklumlaa.. majlis diwaktu malam. Jadi kalau guna kanopi transparent bolehlaa melihat keindahan bulan dan bintang. Dan disinari pula dengan lampu chandelier disetiap khemah. Hebat sekali.. ~auwww~


Kerusi meja I nak guna kerusi chiavari. Nak tau amende kerusi tu? Haaa.. yang macam kat gambo atas tu kerusinyaaa..

Owwhh.. indahnya perkahwinan I ni kalau dapat apa yang I idamkan.. hohoho.. 

Sudah-sudah!! Dah kawen pun. Tak payah nak berangan sangat laa.. ehh..tapi ok what..??? Mana tau nak celebrate ulangtahun pertama perkahwinan nanti kan... Boleh kot celebrate ala-ala nak kawen lagi sekali kan..

Hihihi... mesti Mr. Sallehudin garu kepala baca entry I kali ni.. Ok lah.. stop kat sini dulu.. Nak masak.

Sumber gambar: Google

1 comment:

  1. sye pn kalo bleh nk kawin lg!!!tp ngan org yg same jugak la...hehehehe...

    moga bahagia dgn org tersayang sampai bila2...

    anyway, salam perkenalan, jom join giveaway sye jom... :)

    http://www.alyzafisol.com/2012/10/anniversary-giveaway-by-alyzafisolcom.html

    ReplyDelete