Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Thursday, June 16, 2011

Candy Buffet Preparation

Hye All..

Ari ni saya nak bercerita tentang candy buffet untuk majlis tunang saya nanti. Tak tau laa zaman sekarang ni kat kawasan rumah saya tu dah ada org buat candy buffet utk majlis tunang/kahwin ni or tak. If not.. saya lah org pertama yang nak memperkenalkan candy buffet ni kat kawasan perumahan tu. hihi..

Saya dah inform kat mama yang saya nak wat candy buffet so saya dah suruh mama sediakan satu meja untuk letak semua candy2 nih.. So mama cakap table tu kite letak kat bawah 'porch' rumah aje. Yupss saya setuju with idea mama. Untuk bawah kemah tu juz letak catering -nasi & lauk pauk.

Ini ada idea sikit untuk buat candy buffet. Memang theme color for my engagement ialah pink +green. Tapi saya rasa candy tu tak semestinya saya wat sumer kaler pink kot.. whats do you think?  :)  Kalau ikutkan gambar kat atas nih saya kena sediakan menu tag, balang, pinggan/dulang yg cute..  :)
wahh.. yg ni pun nampak sweet. So simple. Agak-agak berapa jenis menu yang sesuai untuk buat candy buffet ni kan..?

Okeh. I have the idea. Jom kita listkan senarai menu untuk candy buffet yg saya planning.
:: Cupcakes - 50pcs [by Sweetheartstories]
:: Blueberry & Strawberry cheese tart - 70pcs [by mizaeda.blogspot.com]
:: Apam polkadot - 70-pcs [by Nuraien]
:: Chocolate mini bar - 100 pcs [DIY choc wrapper]
:: Dadih - 50 pcs [by Swetheartstories]

Ada lagi ke yg nak kene tambah for menu? I think this is enough kot kan.. Patut tak saya letak botil air mineral? tak perlu lah kan.. Kalau nak minum, amik aje lah air yg dah prepare by catering tu. Hihihi.. Tapi tak tau laa pulak last minute kot ada menu tambahan lain. Maklum lah dengar cerita my mama ni ada order cake.. apentah dari kawan die...

Item lain yang saya perlu prepare untuk decoration.
:: Menu tag [DIY]
:: Pinggan [dah ada. kene bukak almari mama
:: Balang cute [dah ada]
:: Tisu [beli yg ada corak2 tu]
:: Table cloth [dah ada. kene bukak almari mama]
:: Flower arrangement [flower dah ada]

Okeh. cukup ke budget saya nih? So.. candy buffet settle.  :)

note: alang-alang dah buat menu tag untuk candy buffet, apa salahnya wat menu tag untuk makanan berat jugak kan..  :)

No comments:

Post a Comment