Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Tuesday, August 9, 2011

Owhhh!! His Birthday

Menu 9 Ramadhan

Nasi Tomato
Ayam Masak Merah
Dalca Sayur
African Marble Cake

Hari ni hari paling special sebabnya hari nie birthday Mr. Sallehudin yang ke....  [sila tanyer die sendirik]
Mula-mula saya rancang nak celebrate his birthday somewhere dekat my house jugak. So im planning dan fikir mana location yang paling sesuai. Bukan senang nak jadi event planner.. ~huu~
Cadang nak pergi Genting Highlands, kat area batu berayun tu.. korang tau tak kat mane? ~hikhik~ tapi rasa macam jauh sangat mesti Mr. Salleh tak larat nak drive sebab hari ni die baru balik dari outstation kat Tawau. Pastu fikir pulak nak celebrate kat area Putrajaya. Tapi kalau celebrate kat luar cane nak prepare makanan kan? ~huu~ Tapi finally saya decide buat kat satu tempat ni. I called 'Secret Town' ~huu~

 
 Menu : Nasi tomato + ayam masak merah + dalca sayur

FYI, all the menu saya yang masak. Tapi perbelanjaan untuk beli barang2 menu ialah dari poket Mr. Sallehudin.. thanks Dear.. lepas amik him kat LCCT, saya ajak him pergi beli barang kat Giant. Saya cakap nak masak. Tapi bila dia tanyer 'nak masak apee?' so saya jawab 'RAHSIA'
Completed. Menus include cakes yang saya buat sendiri. Pagi sebelum ambik him kat LCCT saya bakar cake tu.Nasib baik sempat siapkan sekali dengan filling..

African Marble Cake. Mr. Sallehudin tak suka cokelat cake so saya juz buat African Marble cake. This is my 1st trial guna resepi cake ni and alhamdulilah jadi..  :)
Props untuk snap pic saya yang buat yer.. semuanya ade 6 pcs props. So macam ala-ala happening kot snap pic..  :)
Wah.. bergaya tu skill potong kek. Whatever lah my dear.. U nk potong macam mane pun.. Janji U happy.. Best tak?

okie dokie.. This is my present for him. Saya tak tau nak bagi hadiah ape kan.. Nak bagi baju macam tak best. Nak bagi wallet or tali pinggang pun macam tak menarik. Nak bagi perfume..hmm sebab him memang suka kumpul perfume tapi saya budget kurang... Jalan-jalan kat Jusco Equine tu.. owhh.. bagi bantal LOVE ni pun cantikkan.. include sekali dengan Recipe For Love  :)

HAPPY BIRTHDAY MY DEAR..Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki selalu. Next time jangan buat perangai minum sambil jalan tau..  :) hikhikhik..

No comments:

Post a Comment