Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Saturday, August 20, 2011

20 Ramadhan

Menu 20 Ramadhan

Nasi Puteh + sambal tempoyak + Keli Bakar
Steamboat
Nasi tomato + ayam masak merah
kuih muih

Hari ni berbuka puasa di kedai. Buffet again. Buffet kali ni tak lah sehebat buffet di Vistana Hotel tapi makanan yangdisediakan boleh tahan sedap. sampai di kedai lebih kurang pukul 6.45pm. Nasib baik ada meja kosong lagi sebabnya me &Mr. Sallehudin tak ada buat reservation pun. Harga buffet hanya RM24.90 seorang untuk dewasa dan untuk kanak-kanak klau tak silap RM12.90 seorang.


Menu pemanis mulut.. macam-macam ada. Ada kuih muih, cheese tart, kurma dan cupcakes. Saya tak dapat pun rasa cupcakes tu sebabnya yang saya nampak pelayan kedai cuma letak 8 biji saja dan customer yang ada pulak lebih dari 58 orang..  ~haiiss~

Karipap so and so ajee laa tahap kesedapan tu sebab inti pun sikit dan kulit karipap pun agak keras.Tapi yang paling powerful ialah... Sambal Tempoyak. Perrgghhh.. sedap!! Terangkat beb.. hahaha.


For this time, saya takut nak makan banyak sebabnya dan contohnya lah macam buffet kat Vistana ari tu...  makan tak hengat donia.. lastnyer sakit perut, sakit pinggang belakang dan sakit semualah.. 


Ada juga sample biskut raya dan cokelat disediakan untuk dirasa. Actually ada 2 jenis biskut tart nenas. 1 nampak tradisional dan 1 lagi dah dimodenkan.. See the picture..  :)


Walaupun kita dan sampai ke Ramadhan 20.. tapi sempat lagi kalau nak cuba menu di Restoran Chara Kampung ni. saya bagi 4 bintang..  :)
Alamat restoran ni : No 42, Jalan Equine 9B, Taman Equine, Selangor. Sila buat reservation dulu yer takut nanti fullhouse.. penat ajee datang dari jauh... Here the contact no : 017-5248514

Pstt: Lepas berbuka we all pun balik ke rumah masing2.. Saya sambung buat biskut raya. Dalam kol 9.30pm gitu Mr. sallehudin call informed that yang dia dah sampai rumah.. dan dia cakap dia jatuh longkang depan rumah..  ~huhu~ Terseliuh jugak laa kaki tu...

No comments:

Post a Comment