Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Loading...

Monday, August 8, 2011

Menu 8 Ramadhan & Macarons

Menu 8 Ramadhan

Nasi Dagang + ayam masak merah
Air Cendol
Macaron [Yang tak jadi..huhu]

Hari ni berbuka seorang diri kat rumah aje. So pergi Pasar Ramadhan Taman Equines beli nasi dagang & air cendol.
Nasi dagang selalunya makan dengan gulai ikan tongkol. Tapi saya kurang minat makan ikan tongkol tu so saya tukar dengan lauk ayam masak merah. Nasi dagangnya terlalu 'sticky' dah rasa macam makan pulut, tak sama yang saya makan di Terengganu. So memang kurang enak sikitlah nasi tu...


Air cendol pula memang sedap bila tengok kat bazaar tu.. maklumlah pukul 4pm time singgah di pasar tu.. so nafsu makan dan minum agak kuat sikit laa.. tambah pulak cuaca memang panas terik..Tapi amat frust sebabnya air cendol tu dicampurkan dengan air soya. So ada bau & rasa soya. Saya memang kurang minat dengan air soya ni. Tak habis pun minum. uhuhu..


okey.. lets we talk about macarons. Sejak akhir-akhir ni macaron memang top di kalangan masyarakat Malaysia. Sana sini sebok pasal Macarons. Macarons adalah makanan orang Perancis dalam setiap hidangan mereka sebagai pencuci mulut. So, saya pun excited jugak nak cuba buat macarons. Dan hasilnya.. ~goshh~ first time buat macarons. Dan bukan senang nak buat bagi jadi dan nampak cantik. One of my frens.. percubaan kali ke empat baru menjadi. Okey.. I will usaha sampai berjaya..

Huduh sungguh my macarons..!

No comments:

Post a Comment