Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Loading...

Monday, August 22, 2011

22 Ramadhan & Cendawan Goreng

Menu 22 Ramadhan

Bihun Sup Utara
Ayam Golek
Cendawan Goreng
Samosa
Popia Goreng
Air : asam boi Lemon

Menu untuk berbuka hari ni juz beli kat Pasar ramadhan Taman Equine. Mr. Sallehudin ni teringin sangat nak makan ayam golek. So sama-sama laa pegi cari kat pasar Ramadhan.


Kuih yang menjadi pilihan, mesti popia goreng. saya nak cuba samosa ayam dan daging. Agak mendukacitakan sebab isi dalam popia goreng tu sayur jagung aje. Popia pun tak berapa terasa sangat inti daging & ayam tu.


Ayam golek dah dijumpai.. Nun duhujung pasar ramadhan. Kalau nak diikutkan Mr. Salleh nak beli seekor ayam golek. Tapi saya suruh dia fikir balik.. habis or tak ayam tu nanti..?

Ok.. saya nak cerita pasal cendawan goreng. Uolls penah makan cendawan goreng tak? saya memang tak penah makan. Kalau cendawan letak dalam tomyam tu penahla.. Saya tak sure macam mana cara penyediaan. Kalau nak ikut teori, cendawan digaul rata dengan tepung+telur kuning kemudian goreng dalam minyak. Jangan terlalu lama sangat. nampak macam ayam goreng tak? Rasa cendawan tu memang sedap. Saya macam gian nak makan lagi.. ~huhu~

No comments:

Post a Comment