Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Wednesday, August 10, 2011

Mr. Sallehudin Outstation To Tawau

Travel & outstation again. Tinggal lagi saya sesorang..~huhu~
Kali ni Mr. Sallehudin outstation ke Tawau. Ini first time ke Tawau katanya.. Tapi Mr. Salleh cakap Tawau satu bandar kecil yang agak bosan.. 

His flight pukul 7.20am.. 8 August, and as usual saya yang akan hantar beliau ke LCCT. Kali ni Mr. Salleh sampai rumah saya pukul 4.30am sebab nak bersahur dulu kat kedai. Ok2.. thanks Dear sebab ajak pergi sahur kat kedai.. I memang tak larat time tu.. ~hikhik~

Mr. Salleh sampai aje kat Tawau terus dia SMS me about pukul 10.25am bagi tau yang dia dah sampai Tawau and the same time saya masih membuat taik mata di rumah.. Terbaikk gituuu...


My dear check-in hotel kat Tawau selepas semua kerja selesai about pukul 2pm. King Park Hotel.. 3 stars hotel in Tawau. Sewa untuk bilik deluxe cuma RM118 per nite. Not bad sebab selesa katanya.. Memandangkan sekarang ni bulan puasa, hotel tu menggantikan makanan breakfast kepada makanan sahur pukul 3.30am... All the mnus untuk sahur so and so ajee....


Dekat Tawau ada satu pantai tepi jalan highway.. dan orang-orang Tawau gelarkan nama tempat tu 'Highway' jugak.. owhh.. 


Mr. Salleh sempat juga jengah ke Pasar Ramadhan kat bandar Tawau tu. ada beberapa menu makanan kat situ yang jarang terdapat kat semenanjung nih..
Kuih penyeram ada dua jenis.. penyeram biasa rasa gula merah dan penyeram hijau rasa pandan. Rasanya kuih ni dibuat dari tepung beras.. maybe laa...
Dadar kering pula mempunyai inti kelapa manis dan kulit luar tu rasa kenyal seperti pulut. Mr. Salleh cakap inti Dadar kering tu memang sama macam kuih ketayap yang kat semenanjung nih.. 
Bingka ubi tu normal laa kalau kat semenanjung pun ada cuma Bingka Ubi ni kaler cantik skit.. :)


Ini antara menu yang ada di Tawau.. Boleh nampak tak menu kat Gerai Satay Kokos Dahlia.. ada sayap.. ada buntut dan ada pedal... ~hmmm~


Walawala.. cantik kan pemandangan dari atas..   :)  Subhanallah..


Flight balik ke Semenanjung keesokkan harinya sepatutnya pukul 10.20am. Tapi 'delay sampai pukul 11.15am. Lambat satu jam. He SMS me suruh saya kuar rumah untuk jemput dia kat LCCT pukul 1.40pm tapi saya dah macam tersilap baca.. ingatkan dia sampai pukul 1.40pm. Sepantas kilat saya drive kereta...


Yeahhh.. One day travel.. but I miss him sooo much.. ~eceehh~

Hari tu Mr. Salleh ada bitau me kemungkinan besar next year dia kena jaga project company di Kota Kinabalu or Miri.. tapi nie cuma perancangan BOSS dia aje.. So.. maknanya if Mr. Salleh kena pergi jaga project dan menetap kat sana makanya saya yang ketika itu akan menjadi Mrs. Sallehudin secara rasmi mestilah kena ikut tinggal kat sana jugak kan..
Ohh no no.....    (^_^)

No comments:

Post a Comment