Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Tuesday, November 1, 2011

Pameran Pengantin @ SACC Shah Alam

Salam semua.. 

B2B ada pergi Pameran pengantin tak weekend lepas kat SACC Shah Alam? Saya pergi sana hari Sabtu. Sampai sana pukul 3pm dan balik pukul 6pm. Memang tak puas jalan-jalan kat pameran tu. Rasa macam nak stay lama lagi kat situ. Ahaksszz.  Tapi Mr. Salleh dah warning saya awal-awal.. katanya jangan berhenti kat setiap booth lama sangat. Kita ke sana sebab nak cari idea for our wedding aje dan boleh tanye sikit-sikit. Hmm.. ok   :p


Banyak vendor kat sana. Antaranya Rins Suzana, Ari Wedding Couture, Busana Kilauan, Rita Collection, Eddie Photography, Marhaba Catering dan macam-macam lagi...


Ini pulak pelamin sponser atas pentas utama dari Rins Suzana. Actually tema untuk pameran hari tu Arabian - Menggunakan warna maroon+biru+gold. Patutlaa semua booth butik pengantin hiaskan pelamin diorang dengan warna maroon tu. So saya dapat banyak juga idea macam mana nak buat decoration mengikut theme Arabian.  :) Owhh.. before that, I juz nak bagi pandangan saya tentang pelamin sponser atas main stage ni. Tak dinafikan Rins Suzana bijak mengeluarkan idea decoration mereka yang sangat cantik dan lain dari yang lain. Saya sendiri pun memang admire dengan hasil kerja diorang ni. Diorang pun pernah juga sponser pelamin untuk main stage untuk Pameran Pengantin yang besar-besar..contohnya kat Mid Valley. Kali ni pelamin diorang memang cantik. Sesuai sangat dan mengikut tema Urban Vibe. Tapi bila saya tengok lama-lama pelamin tu.. saya rasa macam ada somthing yang kurang. Saya pun tak tau kat mana yang kurang. Tapi saya rasa Rins Suzana boleh buat yang lebih cantik dan elegen dari yang dipamerkan hari tu..


Paling saya suka tengok kat booth yang provide service macam candy buffet dan door gift. Hasil kerja diorang memang cute sangat  :)


Ini baju warna biru yang saya impikan. Macam ala-ala biru nak kehijauan. Orang kata biru laut.. betul ke? Actually saya planning nak pakai warna biru ni untuk majlis sanding. Mesti gorjes kan.. ahaha.. ~perasan~


Apa yang saya perasan sekarang, design untuk baju sekarang semuanya tampal bunga timbul. Apa yer orang panggil.. patch.. err.. ape ntah.. lupa laa.. (mlas nak check - tolong betulkan) Tapi memang cantik ikut design terbaru ni. Hopefully my tailor boleh buat design baju yang ada tampal bunga timbul ni  :)


Satu-satunya booth yang paling saya berkenan ialah Suri Wedding. Diorang decor booth diorang ala-ala vintage. Yang mana ini adalah konsep yang akan saya gunakan untuk my wedding nanti  :) Bila tengok dinding kayu tu dan ada gantung frame & cermin timbul idea nak buat macam tu jugak untuk background pelamin saya. Tapi adakah tercapai hajat tu? hmmm... Saya boleh imagine background pelamin seperti pic kat atas tu then saya & Mr. Salleh bersanding atas pelamin tu. Mesti cute kan.. ahaha.. ~perasan lagi~

v
Booth ni kalau tak silap ialah booth Style-Wedding. Saya ada dapat voucher RM50 dari diorang. tapi voucher tu valid untuk tempahan masa pameran pengantin tu aje.. Mulanya memang saya sangat eksited. Tapi.. alamak kene order dengan kuantiti yang banyak dan hanya gift tertentu aje yang boleh pilih. Haiss.. tak jadi order..


Pintu depan sebelum masul ke hall pameran tu ada satu ruang untuk kita tangkap gambar secara percuma. Ahaa.. Spot.. mana saya dan Mr. Salleh? ehe..


Dah penat sangat jalan-jalan dalam hall pameran. Me & Mr. Salleh minum-minum kat tepi SACC tu. Nampak tak apam polkadot dalam gambar? ahaa.. Actually we all ada beli paper beg Urban Vibe sebelum masuk hall supaya senang nak letak segala jenis brocure. Tapi dalam paper beg tu ada packing comel apam polkadot. Sedap gak apam tu inti cokelat  :)

Sebenarnya saya nak tunggu lagi sebab nak tengok show kat stage utama. Tapi macam dah tak larat sangat. So we all pun balik. Walau pape pun, we all dapat banyak idea for our wedding nanti sebab Mr. Salleh banyak snap pic. So kalau otak buntu boleh tengok idea dari gambo yang telah di snap....

1 comment:

  1. rasanya tu color tiffany blue.
    kalau tak silap la kan. hehe

    ReplyDelete