Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Saturday, November 12, 2011

BodyTreatment @ May Fair

Saturday morning... cool dan dingin aje pagi ni..
Awal tak awal jugak laa bangun hari ni. Sebabnya hari ni ada appointment dengan Mayfair untuk body treatment.Actually promosi pakej body treatment ni Mr Salleh yang beli masa Pameran Pengantin SACC Mall. May Fair ada offer dua pakej trial. Jadinya Mr. salleh dua pakej trial tu. Pakej trial body treatment harga RM49 dan pakej facial harga RM48. yeahhh.. tenkiu My Dear... I Lop U...  :)

Mr. Salleh beli pakej body treatment tu sebab dia mendengar keluh kesah saya yang saya ni dah gemuk. Mana taknyaa... berat badan dah naik sampai ke 54kg.. kalau nak dibandingkan masa mula-mula jumpa Mr. Salleh dulu cuma 48kg aje.. dasatkan.. sampai 6kg naik. Then, yang buat saya stress lagi bila seluar jeans yang Mr. Salleh beli kat Giordano last month.. dah ketat bila pakai this month.. stress tak??

So.. dengan semangat wajanya saya buat appointment dengan Mayfair hari sabtu pukul 12 tengah hari. Mr. Salleh pun bersemangat waja juga dengan tak breakfast bawa saya ke Mayfair Shah Alam. 


Semuanya ada lima treatment. Yang pertama KTV.. (errkk.. x igat laa KTV ke KIV ke.. huhu) treatment ni kita berdiri atas satu mesin. Mesin ni rupanya macam yang kat gym yg macam ala-ala lari setempqat tu. Tapi ni bukan mesin lari setempat. Tekan aje button kat depan mesin tu... terus bergegar. Perut ni rasa macam ditarik mesin tu. makin lama makin laju pulak mesin tu gegar. Sakit tu jangan cakap laa.. huhu.. 

Treatment kedua MDS. Treatment ni macam urutan dan sedutan untuk buang lemak dan selulit kat peha dan belakang peha. Masa mesin tu mengurut dan macam ala-alam menyedut pun sakit jugak. Menjerit jugak saya.. huhu...

Treatment ketiga di sebut Slim master. treatment ni fungsinya untuk shapping badan dan mengempiskan perut. Ada guna mesin vacuum dan sedutan. Pun sakit jugak. huhu.. semuanya sakit wooo....

Treatment ke empat pula 6P. Ini tak sakit langsung. Siap boleh baring-baring dan terlelap gitu. Fungsi 6P ni lupa pulak apa..huhu..

Treatment kelima.. Chili CLA. haha.. cili merah ke cili hijau tu... haha... Mula-mula seluruh badan disapu dengan sapuan cili. tapi bukan lah cili masak tu yer.. cili tu dah diproses bla bla bla... kemudian dibalut seluruh badan kita dengan wrapping palstik. Yang macam wrapping makanan tu.. Kemudian baring dan dibalut lagi dengan kain haba ape ntah... selama 20 minit.. Panass...   :)

Kesimpulannya.. semua badan sakit-sakit lepas buat treatment sebab lemak dah pecah-pecah. huhu


Akhir sekali.. thank you untuk Mr. salleh sebab sanggup tunggu lebih 3 jam untuk treatment tu. tak makan tak ape.. tunggu kat May Fair tu.. hihi.. tenkiu dear. Lepas treatment ajak saya makan ayam penyet pulak..

Treatment facial akan buat appointment dalam penghujung December.....

No comments:

Post a Comment