Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Thursday, July 11, 2013

Ramadhan 2013 : Day 2

Yeayyyy..
Selesai hari kedua berpuasa. I still demam dan selsema makin teruk. Tapi I maintain puasa:)

Hari ni me & mr.salsallehudin jejalan ke Bazar Ramadhan Seksyen 13 Stadium Shah Alam. Ini pertama kali datang kat bazar stadium. Last year tak berkesempatan nak shopping kat cini..

Apa yang boleh I bagitau ialah disini memang ramai penjual maklumlah pengunjung pun ramai. Disini memang tumpuan student MSU dan ade juga mereka yang bekerja sekitar Shah Alam.


Tapi harga makanan dan juadah disini agak mahal. mungkin peniaga terpaksa sewa tapak disini dengan kadar yang tinggi... 
Telur itik masak lemak berharga RM2 untuk sebiji telur itik yang dibeli. Nasi goreng pataya bersama ayam goreng berharga RM4.50 tapi kita boleh lihat pelbagai menu yang dijual. I hampir-hampir nak beli Dimsum :)  5 biji dijual pada harga RM6


Menu berbuka puasa kami hari ini..
:: bihun sup utara
:: nasi goreng pataya & ayam goreng
:: popiah basah & goreng
:: cucur jagung
:: cendawan goreng
:: 5 jenis agar-agar pelbagai perisa
:: teh O panas 


Nasi memang menjadi pilihan kami berdua waktu bersahur. Tapi saya cuma menggunakan 1 pot beras saja untuk masak nasi. Masing-masing makan sikit kononnya... Tapi sahur pagi esok mungkin lebih kot sebabnya tadi semasa di bazar kami membeli sekali lauk untuk bersahur. Ikan patin temerloh masak tempoyak for me and masak lemak daging salai for mr.sallehudin. harga ikan patin untuk 1 bekas saja dah RM10. Daging salai untuk 1 bekas kecil RM6.


Ok.. Mata dah ngantuk. So nak tido sebab tadi dah telan ubat.. 

Good nite & selamat bersahur....

No comments:

Post a Comment