Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Loading...

Thursday, October 11, 2012

Tak Sehat

Acchuummmm!!!

Accchuummmmmm!!!

Adoyai.. bersin bertubi-tubi.. ~huhu~ Dah nak masuk tiga hari selsema ni tak baik-baik. Bermula dengan sakit tekak yang perit sampai nak telan air liur pun sakit. Minum air suam banyak-banyak. Bila dah kurang sikit sakit tekak, datang pulak lenguh sendi-sendi. Suhu badan tetibe naik. Demam sampai nak bergerak pun tak larat. Terbaring aje depan TV sambil blog walking dan tengot tv. ~ ehhh..demam demam pun boleh pulak blogwalking kan.. tulaa punyer bersemangat waja btol~

Masa suhu badan tengah tinggi tu, hubby ada bagi panadol parasetemol (ok..x tau nak eja cane). Lepas telan 2 biji panadol tu rasa badan okey sikit. Dah boleh nonton Adam Dan Hawa sambil duduk bersila. Kalau tak sebelom tu baring jer depan tv sambil berselimut. Sampai hubby pun bengang..hahaha.. katanya "time Adam Dan Hawa boleh plak bangun duduk" nak wat cane.. dah lepas makan ubat dah kurang sikit lenguh-lenguh badan.. ~hihihi~

Lepas je makan ubat tetibe plak bersin berduyun duyun kuar haaa... nak selsema pulak. Kalau selsema ni I memang risau skit sebab memang payah nak baik. Makan masa seminggu dua juga baru bendalir dalam hidung tu kering.. ~hiii~

Paling seksa sekali bile nak tido.. hidung tersumbat sebelah kanan. Orang cakap kalau hidung belah kanan tersumbat kita kene tidur mengereng sebelah kiri supaya tidur kita lebih selesa. Yerpp.. memang I selalu wat macam tu pun klau nak tidur. Paling lemah bila susah nak bernafas. Terpaksa bernafas ikut mulut pulak. 

Bila laa nak elok ni. Mintak laa cepat baik selsema ni. Ahad ni nak pergi belajar kelas baking. Kalau selsema ni tak elok lagi kang tak selesa pulak nak blajar wat kek kan.. Tolong laaa..cane nak cepat hilangkan selsema ni... ~huhuhu~

No comments:

Post a Comment