Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Friday, October 5, 2012

Bakul Picnic Idaman Saya

Salam semuaa..
hujung minggu dah sampai. So apa planning uolls weekend ni? Me and husband nak pergi picnic kat air terjun. Tapi air terjun kat mana tak tau lagi.. ~huhuhu~ boleh gitu.. Ada tak air terjun yang dekat area Shah Alam or Kelang? atau area Sungai Buluh dan ke atas ke? hihihi..
Ulu Yam I tak nak pergi sebab kat situ susah nak turun dari atas tempat parking kereta ke bawah tempat picnic. Sungai Congkak pulak adalah pilihan terakhir. Kalau dah tak tau nak pergi mana barulah pergi ke Sungai Congkak. 

Preparation untuk pegi picnic...
I dah lama mengidam-idamkan bakul picnic macam gambar dibawah.. ~hee~
For me bakul macam ni sangat kiut dan sesuai untuk dibawa ke picnic. Bakul yang bertutup adalah pilihan utama. Tapi kat mana yer nak cari bakul macam ni?



Kalau susah sangat cari bakul picnic yang bertutup, dapat bakul yang tak bertutup pun dah ok macam gambo ini... At least ada space yang secukupnya nak letak bekal makanan.
 


Tapi kalau dapat set bakul yang macam gambo kat bawah ni pun best jugakkan.. Siap ada pinggan dan sudu garfu. Pastu kat dalam bakul tu dibahagi kepada dua space. Yang sebelah boleh letak makanan berat dan yang sebelah lagi boleh letak dessert kan. So takde laa bercampur. 


Okeylah.. malam ni nak pergi beli barang untuk dimasak esok hari. Antara menu yang menjadi pilihan sang suami untuk dibawa picnic esok ialah...
:: Nasi Lemak
:: Sambal sotong
:: Ayam goreng berempah
:: Makanan ringan - cekedis + twisties + cheezel
:: Minuman - Air mineral + sarsi

Ada apa-apa menu yang tertinggal tak? ~huuu~
Mula-mula planning nak bbq ayam pastu tambah laa skit hotdog ke.. udang besar ke.. tapi bila fikirkan balik kitorang berdua ajee so rasanya tak perlu kot.. kan...
 
Mr. Sallehudin cakap esok pagi kena keluar rumah awal pagi pukul 7am sebab kalau lambat nanti tempat yang best mesti dah ada orang lain amik.. baik boss!!
Tapi I nak masak nasik lemak.. hokeyy... sempat ke??

2 comments:

  1. Auww,.. best nyer berpicnic, lama dah tak buat aktiviti niee.

    *Jom, boleh lagi kalau nak join bloglist

    ReplyDelete
  2. hehe baru tengok bakul dah teruja okey?? blom tgk tempat picnic nye lagi..hehe

    jom jenguk dress kat on9 shop saya...
    ~SALE!!~
    keep in touch ye..♥♥♥

    ReplyDelete