Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Thursday, March 22, 2012

Weds Review : Pelamin Dan Pintu Gerbang

salam semua..
Hari ni nak review pasal pelamin dan pintu gerbang.
Pakej pelamin saya termasuk sekali dengan mekap nikah dan sanding.
Harga pakej untuk pelamin + pintu gerbang + dua kali mekap hanya RM800 saja. Murahkan..  :)  maybe sebab tokey butik pengantin tu kawan mama so dia pun bagi special price.. thank you Mak Cik Mah.

Hari pemasangan pelamin adalah hari yang sama saya memakai inai iaitu hari Khamis malam.

Dengan tangan dan kaki yang penuh inai saya buat pemantauan pemasangan pelamin.Disebabkan saya ada pengalaman dalam dekorasi pemasangan pelamin dua tahun dulu so saya tahu selok belok bagaimana pemasangan pelamin dan dekorasi. Alhamdulilah persiapan pemasanngan pelamin berjalan lancar walaupun pada awal malam tu hujun turun lebat.


Pemasangan pelamin lebih kurang pukul 10.30 malam dan siap lebih kurang pukul 12 tengah malam. Seronok rasanya bila pelamin jadi seperti yang diinginkan. Walaupun penggunaan meja consule tak dapat dilaksanakan. Saya hanya menggantung beberapa lantern kecil merah dan putih serta beberapa lantern lagi diletakkan di kiri dan kanan pelamin. Penggunaan carpet merah cuma diletakkan di hadapan pelamin. Ada juga saya gunakan beberapa barangan hiasan saya seperti lantern, karpet bulu putih, baldi vintage (tak tau ape nama mende tu)

Pintu gerbang pun saya gantungkan beberapa lantern warna putih dan merah. Pintu gerbang agak unik sebanya ia berbentuk hati dan dipenuhi bunga-bunga putih.


Kesimpulannya, saya sangat berpuas hati dengan pelamin dan pintu gerbang juga servis dari vendor. Butik Pengantin Makcik Mah niterletak di Bagan Serai. Kalau ada sesape yang berminat untuk menggunakan servis beliau bolehlah hubungi 012-5841787  :)

1 comment: