Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Friday, December 9, 2011

Dah Lama Saya Fikirkan...

Jumaat... 
Esok cutiii.. owhhh.. tidakk esok saya cuti siang. Malam saya kena kerja. BOSS buat birthday party untuk mak dia. My BOSS memang suka buat party. Macam-macam party ada.. Lantak ko lah.. ada aku kesah?? huhh..!!

Yeayyy.. hari ni Mr. Sallehudin balik dari Labuan. Katanya last nite dia and the other people balik hotel pukul 4.30 pagi sebabnya ada problem kat site. Kesian mucuk saye.. So hari ni dia balik, bagi dia rehat puas-puas ok. Katanya nak suruh saya buatkan ikan masak kicap..

Dari semalam saya fikirkan hal ni.. hmmm...  
Tiga tahun dulu saya pernah 'run' business ni. Perniagaan butik pengantin. Dulu, perniagaan saya ni cuma beroperasi dari rumah aje. Saya sediakan khidmat make-up pengantin, sewa baju dan pelamin. Tapi ini saya buat secara part-time. At the same time saya kerja makan gaji jugak.. Then, atas sebab tertentu saya stop business ni dan jual semua barang niaga. Yang tinggal cuma tiga helai baju pengantin aje. salah satunya saya pakai masa saya bertunang dulu.. kaler pink..  :)

Sekarang, saya fikir dan saya rasa.. nak continue semua business ni. Tapi kali ni saya nak lebih concentrate pada decoration pelamin, candy buffet dan apa-apa saja decoration yang bersesuaian dengan perkhidmatan yang ditawarkan. Also, concentrate pada jualan cupcakes. Yer.. itu yang saya mahukan selepas berkahwin nanti. Dan saya kena fikirkan macam mana caranya untuk promote my business tu nanti. Saya ada mention to Mr. Sallehudin yang saya nak join Pameran Pengantin next year... and he said.. "Up to you.."

For starting, saya dah terima dan dah buat pun candy buffet decoration untuk wedding my friend punye adik. So kepada sesiapa yang nak prepare and appoint me for candy buffet untuk wedding or engagement party, or any other party.. insyallah im willing to do.  :) 


My Wedding Preparation Update
Tak banyak sangat yang boleh di'update' sebab tak ada pape pun yg boleh dikatakan completed. Cuma saya dapat infor dari Kak Ngah Butik Pengantin kat Bagan Serai tu.. harga pelamin yang saya booking + make-up 2 kali + Pintu Gerbang yang mak saya idamkan tu.. harganya cuma RM*00.00 saja... ratus aje bukan ribu. Saya terus menjerit setuju. Sebab dengan harga yang kak Ngah tu offer lebih kurang sama dengan harga mekap dua kali kalau lokasi kat KL... Lagi pun Kak ngah ni bagi special price to me sebabnya pertama my mom kawan kak ngah dan lagi satu.. saya bitau dia kat pelamin tu nanti saya nak add on beberapa barang saya sendiri. So apa yang saya perlukan dari kak ngah backdrop + stage + kerusi + dan beberapa bunga tambahan..

Owh.. saya nak update budget yang diperlukan/akan digunakan dan telah digunakan untuk majlis saya nanti.. Kalau boleh saya tak nak gunakan habis duit hantaran yang saya dapat nanti. Saya nak tinggalkan sikit balance duit tu. Kalau boleh saya nak gunakan duit tu seminima yang mungkin. Insyallah....

Ok.. got to go.. byee

No comments:

Post a Comment