Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Loading...

Monday, July 30, 2012

Sudah 10 Ramadhan

Yeahh...
Hari ni my hubby bawak saya pegi Pasar ramadhan di Saujana Utama Sungai Buluh. Asyik dia aje yang pegi sesorang kan. Sebab katanya dia malas nak bawak I... sebab I susah nak beli juadah. sendiri pun tak tau nak makan apa.. dua tiga kali tawaf pasar ramadhan tu pun tak beli-beli lagi makanan yang I nak.

Tapi hari ni dari rumah I dah pikir nak berbuka apa hari ni. I pilih menu berasaskan mee. Hubby dia nampak aje gerai rojak singapore terus dia terpa pegi beli. Pilih punya pilih, total harga RM6.00. Rojaknya sedap. Kuah pun ada rasa sedap tapi kuah tu memang totally guna tepung. Likat dan pejal kuah tu lain macam sungguh. ~huhu~


Hubby saya ni memang orangnya degil. Dia ni dah laa tak boleh minum air tebu banyak sangat. Dulu penah minum dekat 10 cawan pastu dia jadi penat & lelah siap kena pergi sedut oksigen kat klinik. Sekarang ni lagi mau minum. kang kalau sakit macam mana..? dah laa nak raya kan..
 

Tapi yang paling penting, hubby saya dah bayar zakat. Siap ada kaunter zakat kat pasar Ramadhan tu. RM7 seorang. So mestilaa bayar untuk I sekali.

"sahaja aku terima nikahnya..." ehhh silap.. tu empat bulan lepas. 
"sahaja aku...." errr.. ntaah.. I pun tak tau.. ~huhuhu~
 

Menu 10 Ramadhan 1433
Rojak Singapore
Mee Rebus
Bihun kari
Wadeh
Air lemon
Air tebu

2 comments:

  1. dah bayar zakat fitrah. Alhamdullilah :)

    ReplyDelete
  2. Bayarlah zakat di masjid, sekurang-kurangnya dapat gak pahala menjejak kaki di rumah Allah, sambil solat jemaah di sana..

    ReplyDelete