Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Saturday, January 14, 2012

Pencarian Barangan Hantaran

Yeahhh...
Finally.. barang-barang untuk hantaran dah dibeli. 
Penat ok cari barang hantaran ni.. Mula-mula saya and Mr. sallehudin nak pergi cari barang-barang kat Sogo. Saya tau waktu sekarang ni memang tengah sale CNY. Tapi on the way nak pergi Sogo tu, kami lalu depan Mid Valley. Mr. sallehudin tanya saya nak pergi cari barang kat Sogo or kat Mid valley? Dalam Mid valley ada Jaya Jusco. At first saya cakap nak pergi Sogo. Tapi saya fikir balik... Sogo mungkin tak banyak pilihan. Mid Valley memang banyak kedai..  ;) So, saya cakap kat Mr. Sallehudin.. "ok jugak kiter pergi tengok barang kat Jusco Mid Valley.

Sebenarnya malam sebelum nak beli barang hantaran tu, saya ada discuss sikit-sikit dan buat list barang apa yang nak dibeli sebagai hantaran. So berpandukan list tu we all pun terjah Mid Valley.

Barang pertama yang we all grab.. perfume sorang satu. Pening juga nak pilih perfume apa yang best maklumlah dalam Jusco tu banyak sangat kaunter jual perfume with macam-macam brand. Syok jugak mereka yang kerja promoter perfume kan :) mesti dapat banyak perfume free. barang kedua yang berjaya kitorang rembat.. Mr. Sallehudin dapat set produk skin care Loreal Mens Expert. Set tu ada 20% diskaun. saya pulak dapat set mekap Elianto. Walaupun jenama tu ala-ala murah, tapi bila tangan ni amik aje produk kat Elianto tu.. lipstik laa, bedak laa, eye shadow la and bla bla bla.. total semua RM200++ tapi dapat juga 20% diskaun. Siap dapat free Reviving Eye Cream.
Lepas tu cari kasut Mr. sallehudin. Cantik kasut dia.. warna putih. Kasut saya pun cantik.. hahahaha.. For kasut hantaran, saya willing beli yang bukan high heels sebab memang teringin nak kasut yang macam tu. Tapi lepas bulan tiga lah ye dapat pakai kasut tu.. hikhikhik.. Jam tangan pun ada...  :)

We all masuk dalam Mid Valley pukul 1.30pm dan keluar dari Mid Valley pukul 7.30pm. Kesian mr. sallehudin sebab penat :) Lepas tu kitorang ke Mydin Subang Jaya sebab nak cari Al-Quran. Mula-mula cadangnya nak ke Jalan Tunku Abdul Rahman tapi hari ni kat situ ada pasar malam besar-besaran. So pergilah ke Mydin. Kat situ pun ada sejadah dan telekung yang cantik. Maka hampir lengkaplah barang untuk hantaran kami.


Cuma hantaran dari saya untuk mr. Sallehudin ada dua lagi tray yang kosong.. tak tau nak bagi apee... nanti pikir lah. 

Dulang dan hiasan untuk hantaran masih belum beli. Sebenarnya saya pun blur nak design macam mana untuk dulang tu. Masih lagi pikir-pikir dan searching kat google. Hiasan yang simple, dan sweet :)

My FMIL cakap baju persalinan untuk hantaran letak atas dulang meaning baju tu include sekali sebagai hantaran.. hmm...

5 comments:

  1. wooo.siap dah hunting barang kan? lepas ni decorate hantarn plak ekk.good luck..:D

    ReplyDelete
  2. yg kosong tu boleh letak makanan pulak.. :p

    ReplyDelete
  3. AJA: yups.. sbb dah tak sampai 70days to go.. dah dekat tu..

    CIK NASHA : selain mknan ape lg eh..? sbb masa tunang dulu dah bg makanan byk...

    ReplyDelete
  4. waaa..bestnye..nak kena fikir design utk hias la pulak =)

    ReplyDelete
  5. eh, saya pun beli hantaran dekat jusco tp jusco bukit tinggi la. hehehe

    dan produk skincare kite sama. saya pun belikan untuk tunang loreal men expert. tunang belikan barang elianto untuk saya. tp saya tak dapat reviving eye cream free. dorang bg saya gel wash free. lagi best dpt reviving eye cream kan?

    jam pun saya setel jugak semalam. beli Polo Club puye couple watch~ hehehe

    ReplyDelete