Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Friday, May 11, 2012

Weds Review : Photobooth di Majlis Bertandang

Yeahh..
Dah sebulan lebih kawen tapi tak habis-habis lagi cerita pasal wedding review.
Kali ini I nak cerita about pelamin a.k.a photobooth di majlis bertandang. Actually bila tengok hiasan dan fungsinya sekadar untuk mengambil gambar dengan tetamu, jadi lebih sesuai we call it photobooth. All the photobooth I dan suami yang buat sendiri sambil dibantu oleh beberapa sedara mara. Nak ucap terima kasih tak terhingga kepada Pak teh (pak sedara Mr. Sallehudin) sebab dia memang superb dalam pertukangan kayu. Backdrop tu pak teh laa yang tukang. Juga Mak Su (mak sedara Mr. Sallehudin) sebab bagi idea sedikit sebanyak hiasan kat photobooth.

Mula-mula memang idea nak wat pelamin. Me & suami share duit beli kayu untuk backdrop dan pentas dan alat-alat untuk bertukang. Total beli kayu dan barang untuk bertukang dekat RM500.. phewww...
Tapi kerusi, karpet bulu putih, barang hiasan spt lantern, bantal kecil biru, jar, dan bunga-bungaan semuanya barang yang dah sedia ada. So I used everything yang rasa sesuai sebagai hiasan. All the kayu kayan yang I beli untuk backdrop ade lagi simpan kat rumah mertua. Nanti nak pergi ambik dan bawak balik kat rumah sendiri. Kesian umah mertua sebab penuh dgn barang-barang.


Pukul 10 malam me, hubby and pak teh masuk dewan untuk pasang photobooth. Tukang sana sini, susun barang sana sini.. sedara mara datang tengok. Kebanyakkan mak sedara and pak sedara Mr. Sallehudin yang datang tengok. 
 

Dan hasilnya.... TaaRaaaa...  :)
Betul-betul rasa puas hati dengan hasil kreativiti sendiri. Mostly cakap macam bilik tidur dalam taman. Yess.. I memang planning nak buat konsep santai dan sweet.

In future, sesape yang nak mintak tolong buat photobooth yang macam gini.. Im willing to do dan will improve backdrop tu.. Actually hiasan backdrop I tak berapa puas hati sangat tapi still ok lagi.

note: My wedding photo belum siap lagi :( lambat nyer photographer ni nak edit pics)

2 comments: