Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Sunday, April 8, 2012

Review: Majlis Sambut Menantu

Hi dan salam semua..
Alhamdulilah, semalam telah selamat majlis menyambut menantu. Mak mertua saya dapat dua menantu sekaligus. Majlis berlangsung dengan tenang and 'cool'...

Tema warna untuk majlis yang berlangsung di Dewan Majlis Perbandaran Selayang, Taman Gombak ialah warna hijau. Jadi disekelilingnya..hiasan dan baju adalah berwarna hijau.


Dua pasang pengantin sampai di depan dewan tepat pukul 1pm. Dan kami disambut oleh pihak pengantin lelaki. Mak-mak sedara yang sambut  :)  Sampai aje terus ke meja makan untuk santapan. Makanan memang sedap. Saya tambah dua kali nasi. ~tiba-tiba rasa nak makan nasi minyak lagi~ Catering hari tu adalah dari Seri Angsana Catering. sesape yang tengah cari pakej catering, saya memang rekemen Seri Angsana ni..
Lepas santapan. acara mengambil gambar. Acara ni memang nak kene cepat-cepat sebab mak dan bapak pengantin tengah sibuk. So memang kene amik gambo cepat-cepat. 

Actually tiada acara bersanding tapi pelamin tetap dibuat juz untuk sessi bergambar. Dan pelamin tu pun simple aje. FYI, pelamin tu DIY dari saya sendiri  :) Nanti saya review pelamin bertandang okey...

Kalau nak tahu mekap untuk majlis bertandang juga adalah DIY juga dari saya sendiri. Maksudnya saya yang mekap sendiri ok. Mula-mula memang nak cari MUA tapi.. ntahlaaa.. tiba-tiba rasa nak mekap sendiri pulak.. (so, dengan hasil mekap ni agak-agak I boleh jadi part time MUA tak? hikhik)


Sesape yang rasa berminat dengan mekap saya yang simple ni untuk bertunang ke..nikah ke..sanding ke.. bertandang ke... boleh lah booking saya   :)

Majlis diserikan dengan acara memotong kek dua tingkat. Kek memang sedap dan terbaik. Disponser oleh pihak catering. Lepas tu sessi berkaraoke oleh pengantin lelaki. hakhakhak... sakan sungguh dia nyanyi. Banyak lagu dia nyanyi tau...


Majlis habis pukul 4 petang. Undangan pun tak ramai sangat. Dalam 500 orang gitu. Tapi ada dessert corner, ice cream corner dan keropok lekor corner..

No comments:

Post a Comment