Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Saturday, April 21, 2012

Rainbow Cake

Yeahh..
Happy saturday..
Finally dapat jugak I buat rainbow cake ni. Dah lama menyimpan hajat nak cuba wat cake ni. Setelah di google warna-warna untuk rainbow cake, I pun mula mem'baking' dalam mini studio baking I yang tak seberapa tu.. :p
Resepi yang I gunakan adalah resepi sendiri. Walaupun ada juga kat internet tu resepi khas untuk rainbow cake ni but I tak berminat nak cuba resepi tu sebab takut tak jadi. So bila dah jadi nanti akan membazir barang-barang seperti mentega, tepung dan telur.. kan...kan....  :)

Tempoh masa nak hasilkan cake ni agak lama sebab nak bakar satu-satu. Cake tu dah ada enam kaler dan setiap satu kaler dalam 35 minit tempoh pembakaran.  Jadi kalau dah enam warna, total lebih kurang empat jam. Actually kalau kita ada loyang saiz yang sama lebih dari satu tempoh pembakaran akan jadi singkat tapi I dah ada 1 loyang aje saiz 7 inci...

Ketebalan untuk setiap kaler yang saya hasilkan agak tebal. Sepatutnya perlu buat lagi nipis barulah hasilnya nampak lebih cantik. Perlu percubaan sekali lagi nampaknya..  :) kali ni sebelum buat I kena beli satu lagi loyang saiz 7 inci jugak lah..  

 

So.. this is the color yang I buat. Cuma kaler purple tu agak kurang menjadi.
Insyallah, start next week I dah bercuti panjang so bolehlaa I try buat banyak lagi cake..

No comments:

Post a Comment