Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Sunday, February 17, 2013

Travelog : Sarawak Episod 4 :: Traditional Boat Cruise

Hai....

Perkara paling best sekali ialah menaiki Sarawak Traditional Boat Cruise. :) Lebih menarik kalau menaiki boat ni pukul 6.30 ptg iaitu trip yang terakhir sebabnya kita boleh melihat matahari terbenam :)

Untuk menaiki Traditional Boat Cruise ni kita cuma perlu pergi kat Waterfront dan disitu memang ada jeti khas untuk Boat Cruise ni. Actually ada jenis cruise. 

Pertama ialah Sarawak Ricer Cruise. Ianya lebih berkonsepkan star cruise gitu. Dan bayaran untuk menaiki cruise ni ialah RM60 untuk dewasa dan RM30 untuk kanak-kanak. 

Tapi yang kitorang naik ni ialah Traditional Boat Cruise. Bot yang lebih nampak tradisional dan kecil saja. Bayaran untuk bot ni ialah RM19 dewasa dan RM9 untuk kanak-kanak. Tiket boleh dibeli di jeti yang terletak di Kuching Waterfront.



Memang cantik pemandangan yang dapat dilihat. 







Sepanjang menaiki Traditional Boat ni, kita dapat lihat beberapa kampung yang terletak ditepi Sungai Sarawak. Antaranya Kampung Boyan dan dapat melihat beberapa bangunan lain seperti Astana, Brooke Dockyard, Fort Margherita dan Petanak Wet Market.

No comments:

Post a Comment