Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Thursday, February 21, 2013

Guest Book Corner

Hai...

Ape kabar? ok, hari ni kita tak payah cerita pasal travelog ye.. asyik citer pasal travelog nanti uolls muntah pulak baca sebab boring. Sebenarnye I pun macam nak termuntah dok cerita pasal lawatan ke Sarawak tu.. hehe.. nanti kita sambung pasal tu yer.. kali ni kiter citer pasal guest book  

Actually, seperti yang uolls sedia maklum, bisnes yang I jalankan sekarang ni lebih kepada tempahan kek dan cupcakes, candy buffet package, choc fountain dan dessert buffet. So.. sekarang ni my planning is nak mengembangkan lagi servis. Iaitu servis photobooth dan guestbook corner.

Sekarang I memng tengah mencari idea untuk decoration guestbook corner ni. Actually ada special projek lebih kurang lagi dua minggu. Thats why sangat excited nih..  :) I banyak juga google gambar menarik guestbook especially untuk wedding party

'Buku merah jangan lupa bawa...' owhh lepastu I dah tak ingat lirik lagu Zizan & Kaka nih.. hihi.. Decoration yang simple dan tidak padat.


Ini juga decoration yang tidak padat. Sangat simple tapi sangat sweettt.. Hanya huruf D, bakul, mini black board dan camera saja.


Tapi sekarang ini idea datang macam-macam. Ade jugak tulis atas kayu yang berbentuk puzzle. Wahhh.. gitu.. Idea yang bernas. Lepas kahwin boleh lah di 'frame'kan dan digantung pada dinding rumah..


Ada satu lagi idea menarik. Tulis ucapan atas piring hitam. Wowww.. hebat. Lepas tu piring hitam ni juga boleh di'frame'kan nanti. 


I pun suka juga idea tulis ucapan atas sekeping kad comel kedian digantungkan pada ranting kayu. Orang kata nama untuk konsep seperti ini ialah 'wishing tree' 

Ada juga idea.. tulis atas sekeping kad comel kemudian diletakkan dalam envelope yang ditampal dalam scrap book. 

Owhh.. sejak bermula tahun 2013, my bisness ada offer juga pakej baru iaitu 'Welcoming Dessert & Guest book. Conceptnya, apabila tetamu telah menulis ucapan ringkas untuk pengantin, makanya tetamu tersebut akan menerima saguhati tanda ucapan dari pengantin. Saguhati tu pula berupa manisan seperti choc, marshmallow atau apa saja yang sesuai. Kalau nak tau lebih lanjut boleh tengok pakej kat http/facebook.com/pages/sweetheartstories . hahaha.. ok.. tetibe promote bisnes.  :)

Masa my wedding hari tu pun, ada juga disediakan guestbook corner.  :) include juga dengan photobooth corner. Kiranya 2 in 1. Props utama yang disediakan untuk sudut ni ialah sebuah beg vintage dan hiasan pada beg tu ialah gambar me & Mr. Sallehudin, bear dan sikit bunga serta stationary untuk menulis.


Guest book tu I print dan DIY sendiri. I juga ada bagi saguhati kepada tetamu yang menulis untuk buku guest book I tu. Gula-gula yang diletakkan dalam box kecil yang I DIY juga. :) yeahhh everything DIY
Btw, ada sesiapa berminat dengan beg vintage tu? I planning nak buka sewaan untuk beg tu. Tapi nantilah I fikirkan sama ada nak sewa or not. :)  Owhh rindunya zaman nak kawen ari tu. Bukannye ape rindu nak DIY barang hiasan walaupun stress tahap melampau.. hehe...

Hopefully dengan paparan gambar diatas dapat memberi ilham kepada bride to be 2013.. 

sumber gambar : GOOGLE

2 comments:

  1. salam tuk guestbook ade offer x ... emel me fiza.razman@gmail.com

    ReplyDelete
  2. salam sis nak tny yg wooden puzzle tu ada buat ka?? wassap i boleh 0143410467

    ReplyDelete