Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Wednesday, February 8, 2012

Teaser : Pelamin Sanding

Salam semua..
Seingat saya rasanya tak pernah lagi saya cerita in details about my future pelamin kan.. My pelamin I think so simple aje. Firstly memang ingat nak DIY tapi rasanya macam masa tak cukup dan tak sempat. saya boleh bayangkan beberapa hari sebelum majlis tu mesti saya sibuk lari sana lari sini tak pijak tanah.

okies...
Im booking pelamin include sekali dengan dua kali mekap. Sebab apa saya tak booking baju? Nanti saya ceritakan kat next entry. Saya bitau kat makcik butik tu yang saya nak pelamin yang simple dan saya nak add on beberapa item mengikut citarasa saya. Item tu saya akan provide sendiri. Lagipun makcik tu tak ade barang-barang yang saya nak untuk letak kat pelamin. Makcik tu ok aje lagipun dia kawan to my mama.

After booking pelamin dan dua kali mekap.. korang tau tak berapa kos yang saya kene..? Only RM800 saja. Alhamdulilah. Saya rasa berbaloi kot. Dan saya dah bayar deposit RM100. Owh.. untuk pengetahuan, butik pengantin tu di Bagan Serai yee.. 

Disebabkan ruang rumah saya sempit maka ruang untuk letak pelamin agak terhad. Saya cuma pilih pelamin 1 panel saja. Dan saya juga ada buat sketch dan remarks untuk beberapa point tertentu. Cerita details pasal pelamin saya akan cerita dalam topic review..iaitu lepas saya kawen nanti yer.. sekarang ni topic teaser pelamin.. hahaha...


Kalau boleh pelamin saya tu nanti saya nak letak white consule table. yang kecik pun tak pe janji ada consule table. Yang simple pun ok. Yang macam dalam pic kat bawah ni pun tak pe...

Ataupun consule table yang macam pic kat bawah ni. Saya nak cari yang murah-murah aje. kat mana yer ada jual consule table yang murah-murah? Ada jugak masuk beberapa kedai perabut tapi harganya macam tak best jer.. mahal. Ataupun boleh kot pergi cari kat kedai second hand? kalau takde kaler putih, kita boleh cat kaler putih kan..  (^_^) Tapi sape pulak yang nak cat tu.. ~haha~
My kerusi untuk pelamin pun simple jugak. Lebih kurang macam ni aje. Lagipun kalau kerusi macam ni boleh duduk dekAT-DEKAT ~HAHA~


Ada item yang saya sudah beli dan ada jugak item yang saya belum beli lagi.. Hopefully sempat laa nak hunting semua item pelamin kan..

Untuk pelamin majlis bertandang pula, insyaallah saya akan provide pelamin tu. maksudnya disini pelamin tu nanti adalah pelamin dari saya sendiri.. taraaa... because after wedding, im planning nak mulakan business sewaan dan decoration pelamin. Insyaallah.. mintak-mintak semua berjalan lancar..

So.. tu serba sedikit cerita pasal pelamin saya..  :)

No comments:

Post a Comment