Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Sunday, February 12, 2012

Persediaan Majlis Bertandang

Gambar sekadar hiasan

Hari nie nak cerita pasal persiapan pihak lelaki untuk majlis bertandang.
Actually untuk majlis bertandang akan ada dua pasangan pengantin. Me & Mr. sallehudin also abang ipar we all dan pasangannya..  :)

Bakal abang ipar saya ni pelik sikit. Katanya untuk kenduri tu nanti dia tak nak bersanding. Ok fine.. Pastu Mr. Sallehudin cakap kat dia.. "kita share duit laa untuk upah fotographer" Pastu dia cakap tak payah pakai fotographer laaa.. hayooo.. So tak kan laa me& mr. sallehudin nak hire fotographer dan dia tak nak? nanti tak kan diorang nak tengok aje kami posing ambik gambar dan dia tak posing?? ~huhu~
So, me & Mr. salleh decide tak payah hire fotographer. Panggil aje sedara mara tolong amik gambo. Dah..abis cerita...

Bakal mak mertua saya ni teringin sangat nak ada pelamin untuk majlis tu nanti. Bukannya untuk bersanding pun tapi sekadar untuk  berdiri dan nak ambik gambo aje.. Then.. saya pikir-pikir balik.. why not pelamin untuk majlis bertandang biar saya yang provide? Lagi pun after kawen ni im planning nak continue business sewa pelamin kan... Maksudnya disini, saya perlu sediakan barang keperluan untuk buat pelamin. Hokey.. Pelamin yang simple pun ok kan.. dan nanti pelamin tu boleh open for rental :) 

Saya dah bitau bakal mak mertua juga.. nanti saya nak letak candy buffet dan choc fountain jugak kat majlis bertandang. Mak mertua I memang sukaa.. ~hikhikhik~ tapi dengar cerita adik-adik ipar nak order aiskrim servis jugak.. Tak kisah laa kan.. boleh menambah kemeriahan dan tetamu pun mesti suka dan pulang dengan kekenyangan.. ~hikhik~

So far.. itu aje kot sponser yang saya provide. Owhh.. ada guest book juga nanti yer. Itu pun saya buat. Kalau sempat saya nak buat fabric handbouquet juga untuk saya dan bakal kakak ipar..  :)

1 comment: