Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Sunday, July 17, 2011

My Chocolate Handmade

Salam & Hye all...
Sungguh sibuk cuti hujung minggu ni. Tu yang tak sempat nak update blog setiap hari. Abg Mr. Salleh pulak turn die bertunang minggu ni. Saya sebagai bakal menantu kesayangan.. hikhik (perasan pulak kot kan..) diminta oleh bakal ibu mertua tolong membuat gubahan hantaran. 9 Dulang hantaran tau... Nanti lah upload pic yer..

Hmm.. lepas ni boleh laa amik upah wat gubahan hantaran.  :)  Sireh junjung pun saya dah reti wat. Mula-mula wat utk hantaran sendiri.. pastu wat utk bakal abg ipar pulak.. hikhik..

Yang bestnyer.. dua hari sebelum nak balik kampung masa nak bertunang ari tu.. saya saja cuba-cuba wat homemade choc. Berkat berguru dengan youtube.. akhirnyaaaaa.. JADI JUGAK... HOREYYY.. sebelum ni saya penah jugak cuba wat chocolate tapi tak menjadi. Bila nak kluarkan dari mould tu asyik pecah aje choc.. Sekarang...    hihihi..  :)

 Ni chocolate yang saya buat untuk hantaran sendiri. Tak sangka jadi pulak. Guna chocolate yang dah sedia ada kat umah. Dark choc & strawberry choc aje...

 Salah satu mould choc yg saya ada ialah tulisan XOXO.. comelkan.. XOXO....

 Yang ni pulak chocolate yang saya buat untuk hantaran bakal abg ipar. Ini semua design mould yang baru dibeli semata-mata nak wat choc untuk hantaran. Mula-mula Mr. Sallehudin nak beli Ferrero Rocher or any chocolate.. tapi saya fikir better saya try beli mould & cuba wat chocolate sendiri. Finally.. JADI...  :)

Yang kuning tu choc rasa manggo tau.. hikhik.. rasa gian laa nak wat chocolate lagi...

So.. saya cadang nak masukkan handmade choc ni salah satu product Sweetheartstories. Selain cupcakes, ada fancy cookies & handmade chocolate. Then, pastu wat servis candy buffet. Owh.. saya tak review lagi chocolate wrapper yang saya wat sendiri untuk my e-day kan...  nanti yer..  :)

No comments:

Post a Comment