Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Sunday, August 12, 2012

Baju Raya

Hai semuaa...
ramadhan dah nak berakhir. Ada sesiapa yang tinggal pose? kalau orang perempuan tinggal pose, thats okey tapi kalau lelaki tinggal pose... tak kose makkkk nyahhh.. hahaha..

Ehh.. dah beli baju raya? kitorang dah beli. Warna tema I dan husband untuk tahun pertama raya bersama ni ialah merah. Actually bukan we all yang decide warna merah tu. Arwah ibu mertua yang decide nak pakai merah. yerr.. memang dah lama sejak arwah masih ada lagi. Walaupun sekarang arwah dah tak ada kitorang tetap ikut permintaan arwah untuk pakai warna merah lagipun hari raya pertama saya akan ikut suami balik kampung dia di Melaka. So, saya berusaha untuk cari baju warna merah jugak lah...

Fesyen baju raya tahun ni.. eheee.. mood mengada sebab nak cari dress. Tak nak pakai baju kurung sebab dah banyak sangat baju kurung dalam almari. So kita carik kelainan sikit untuk pakai dress. Lagipun dua tiga bulan lepas saya ada hantar kat tailor di bagan Serai beberapa pasang kain untuk wat baju kurung. Kain tu pun bukan saya beli..kebanyakkan mama yang bagi cuma ada selai yang kawan bagi.



I memang nak cari yang design kain plain dan ada sikit patch guna reben atau kain lace. Mula-mula macam nak tempah tapi dah kesuntukan masa. So, kena usaha cari yang ready made. 
 

Desing macam ni pun cantik jugak. Cuma I tak suka kat bahadian dada tu.
 

Sekarang ni ada jugak trend dress hoddie. First time I tengok Shila Rusly pakai dress hoddie masa dia jadi pengadil untuk rancangan maharaja lawak.. Cantikkk sangatttt... sukaaaa....  :)

Puas juga cari dress yang mengikut citarasa I. I nak dress tu yang tak terlalu ketat dan tak ikut bentuk badan. Kalau boleh nak yang kain jenis kembang payung. Tapi memandangkan I pun takde laa sangat nak wat servey kat semua butik muslimah. Satu hari, I dengan husband jejalan kat Giant Batu Caves. Dalam bangunan Giant memang banyak booth yang jual baju kurung. Mula-mula dah putus harapan sebab tak ada design baju yang I nak. Last sekali terjumpa juga akhirnya. Walaupun kain tu tak kembang payung tapi I tetap suka dengan design baju tu. I try sarung ke badan.. Halamakk cun.. ~kehkehkeh~

I malas dah nak carik yang lain. So harga pun boleh tahan laa.. terus beli aje baju tu. Kalau Uolls nak tengok cane.. tunggu raya laa I upload gambo yer.. ~hikhikhik~

Sang suami pun tak nak kalah jugak. Dia dah tengok I beli baju raya barulah dia sebok mencari baju melayu untuk dia. I suruh dia cari baju melayyu kat Giant aje sebabnya husband I ni bukannya jenis pakai baju melayu sangat. Lepas semayang raya aje terus tukar pakai seluar pendek. So wat pe nak beli mahal-mahal kan.. beli yang murah-murah aje sudah. Tapi kat Giant pulak tak ada saiz. Adik ipar I suruh pegi beli kat satu kedai butik depan balai polis Gombak. Nama kedai tu BAK.

Finally ada jugak saiz untuk baju melayu Mr. sallehudin. Nasib baik warna baju melayu tu sedondon dengan warna dress yang I beli kat Giant. Kitorang pun dah malas nak jejalan.. rembat ajelah baju melayu tu pada harga RM140. Dress I pun harga RM140 jugak. So, sama adil  :)

Kisah baju melayu dah setel. Sekarang kisah nak beli barang untuk hiasan rumah. ~huhuhu~

No comments:

Post a Comment