Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Sunday, October 23, 2011

Tentang DIY Kad Kahwin & Cupcakes

Salamzz semua..

Apa khabar uolss? macam mana weekend kali ni? Kepada b2b ada yangdah boleh potong wedding check list ke? Ehee..  :) owhh.. korang dah gosok baju blom? Esok kan kerja.....
My weekend.. ok-ok aje. Last nite saya pergi tengok show Secret Life of Nora. Not bad tapi nantilah up entry pasal TSLON ni. Gambar pun belum upload dari dalam kamera lagi. Siang tadi saya ke Gombak. Kononnya nak pergi dentist nak buat second treatment.. tapi klinik gigi tu tutup pulak. Masa my 1st visit, katanya hari Ahad klinik tutup pukul 5pm. Siang tadi saya sampai depan klinik pukul 3pm.. tapi pintu tutup rapat berkunci. Haisshh.. cane nii? Ape cer???

Siang tadi juga saya dengan Mr. Sallehudin ada ber'diskuss' design yang macam mana untuk kad jemputan kahwin kami nanti iaitu majlis resepsi? Banyak juga idea yang timbul.. Nak macam itu laa macam ini laa.. And finally keputusan diambil. We need paper yg tebal.. err.. yang sesuai untuk buat card laa kan  :) Dolly paper juga   :) dan sedikit hiasan tambahan contohnya macam reben etc. Hiasan tambahan ni aje yg tak tau nak letak ape. Tapi insyaallah will finalise very soon. Ayat yang nak tulis dalam kad pun dah ada idea cuma nak design, pastu pegi beli paper dan print. So.. siapa yang nak design ye? Saya ke? Kalau orang yang amatur dan zero knowledge pasal design tapi nak juga buat design.. nak guna perisian apa yang sesuai? Kalau guna power point.. boleh ke? Owhh.. untuk pengetahuan semua I need to DIY 1000 pcs invitation card hokeyy!! Dan my target hujung bulan December or awal bulan January 2012 nak siapkan. Sempat tak ni??

Then siang tadi juga saya dah jumpa brown paper beg dan white paper beg.Sempat juga check harga. RM4 untuk satu pek ada 100pcs. Kalau beli 10 pek harga akan jadi RM3.90 untuk satu pek. Itu untuk brown paper beg. Untuk white paper beg harga kalau tak silap dalam RM6.20 hmmm.. tak sure plak baper sen tapi memang enam ringgit ++ White paper beg ni saiznya besar sikit dari brown paper beg. Paper beg tu akan diisi dengan beberapa item lain. Kemudian hadapan paper brown tu nak ditampal dengan sticker. Sticker yang di sponser oleh Ain (tenkiu byk2) sebab dia menang kuiz kat Urban Vibe. Tapi dia dah kahwin  pun so dia hadiahkan 1000 pcs sticker kat saya. (tenkiu lagi..so sweet). Dan lagi Ain willing to sponser lolipop coklat for my VIP Goodie beg. (timer kacih lagiii muahhszz). Die bisnes coklat online ekcelli.. kalau nak order coklat dari dia kindly contact blog dia  :) Nurain

Ok.. mata saya dah agak berat. Nak type pun asyik salah spelling aje. Sebenarnya nak promote my very little own business.. Saya menerima tempahan cupcakes untuk pelbagai acara..Macam-macam.. ada order nak buat hantaran, birthday party etc. Juz visit Sweetheartstories for more infor. Then, ada servis terbaru - Candy Buffet.

Sila menjamu mata tengok cupcakes dibawah. Ini tempahan terbaru yang diterima. Kebanyakkan tempah untuk majlis tunang  :)




Orait.. nak tido dah ni... tangan menulis sambil menutup mata..  zzZZzzzzzzz....

2 comments:

  1. wahh...mention name ain...hikhik...thanks mimi...

    ReplyDelete
  2. mimi...jom join contest nih...jom join contest ==> http://nurain82.blogspot.com/2011/10/contest-sesimple-wanny.html

    ReplyDelete