Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Thursday, May 16, 2013

Suami Aku Ustaz - Tajuk Albumm

Hai..

Lately I memang suka baca novel. Dalam tempoh dua minggu I dah habis baca dua novel. Bila takde baking,   I akan baca novel. Hari ni adalah novel ketiga yang I baca. Suami Aku Ustaz.

I tahu tentang novel ni bila I ada terbaca artikel hiburan tentang novel ini akan diadaptasi kepada filem. Pelakon yang akan melakonkan watak utamanya ialah Adi Putra dan Nora Danish. So.. I gigih mencari novel ni di MPH Book Store.


Tapi I belum habis baca lagi novel ni so I tak tau macam mana endingnya. Baru baca sampai Bab 23. Tapi I suka dengan hasil penulisannya. Penulisan yang tidak terlalu formal, mudah difahami dan lebih santai. Ada babak kelakar dalam cerita ni buat I ketawa sorang-sorang. Watak yang dihasilkan sangat hidup dan I membaca novel ni dengan penuh berintonasi dan menggunakan memek muka. Seolah-olah I yang menjadi Alisa. ~hehe~ Tapi husband I bukan ustaz ye.. ;P

Husband : apsal u gelak sorang-sorang?
Wife : Saje... (sambil senyum)
Husband : best ke cerita tu?
Wife : best laa jugak.... (sambil sambung ketawa lagi) ~hehe~
Husband : bini aku ni ngok ngek laa.. (sambil garu kepala)

Waaahhhhh.. husband I cakap I ngok ngek..???!!!
Tak pe.. tak kisah sebab I meneruskan pembacaan. Sampai atas katil nak tidur pun I sambung membaca lagi. Pastu tetibe I terkejut sebab terang dah bertukar gelap. Lampu bilik dah tutup.

Husband : Tidoo laaa... esok kerja!!

Owhh.. ok.. lupa esok kerja. Maklum laa I kan bekerja dari rumah saja. So tak kisah nak bangun pukul berapa pun.. ~hehe~

1 comment: