Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Thursday, September 15, 2011

Kerja, Kahwin & Future Planning

Hye all & Good Day to everyone..   :)

Yupss.. since saya dah start bekerja ni dah jarang sangat saya dapat update blog. 
Bangun tido pukul 6.15am. Mandi & bersiap, dalam kol 7.10am dah keluar rumah menempuh jammed kat atas jalan raya. Kalau bernasib baik, pukul 8.10am dah sampai office. Kalau nasib tak baik,8.35am pun belum tentu dapat sampai office. Kadang-kadang tu darah naik ke kepala juga bila kaki dah lenguh tekan break & clash ~huhu~

Okies.. let we talk about my wedding. Finally dapat juga tarikh wedding. Tapi tak boleh nak umumkan sekarang sebab ada beberapa hal yang nak confirmkan dulu. Contohnya tarikh, masa dan lokasi akad nikah. Resepsi nak buat di dewan atau pasang khemah depan rumah. Semua tu abah akan confirmkan dalam masa terdekat ni. So, bila dah confirm semua baru la syok nak umumkan.. betul tak..  :)

Fikiran saya berserabut. Tak tau nak start dari mana ni. Semalam ada diskuss skit dengan NILAM regarding my baju nikah & resepsi. Baju untuk bertandang no idea nak buat macam mana.. Maybe will discuss dengan my bakal biras pasal baju. Sebab me & bakal biras akan sanding bersama untuk majlis bertandang nanti.

MUA pun belum dapat lagi. Tapi hari tu dah ada coll dua tiga vendor untuk MUA di Bagan Serai. Rate harga yang diorang offer RM250 untuk mekap bersanding. Itu kalau MUA datang rumah. Tapi kalau kita yang pergi mekap kat kedai harga RM150. Wahh beza RM100 tuuu...

Now.. talk about our future planning pulak.. hikhik.. semalam me & Mr. Salleh dinner kat KFC dan kitorang borak-borak.. dia cakap mungkin dia akan dapat offer kerja di overseas and he ask me okey tak kalau kita berhijrah ke UK? wowo jauhnya.. For me, boleh ajee "kemana U bawak I ofcoz I akan ikut U.." hikhik.. Then, kalau ada rezeki & berhijrah kesana.. saya pun dah ada idea apa yang saya nak buat kalau tinggal sana nanti sebab dah tentu saya akan menjadi suri rumah sepenuh masa...   :)

Owh.. Mr. Sallehudin pergi Singapore for two weeks..  ~sediss~ nanti mesti rindu..

1 comment: