Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Thursday, May 19, 2011

Macam Mana Kami Kenal?

Sebenarnya masih baru lagi usia perkenalan kami. Tapi saya rasa yakin dengan Mr. Sallehudin ni sebab nampak kesungguhan dia untuk berkawan dengan saya dan tidak seperti lelaki lain yang suka mengambil kesempatan. Dan harapnye sikap ini akan kekal sepanjang kami berkawan ni..

Bagaimana kami kenal??
Sebenarnya kami diperkenalkan oleh seorang kawan lebih kurang sebulan dulu.. :) Terima kasih yer sebab kenalkan kami.. hihi..

Mulanya kami hanya chatting kat FB aje dalam tempoh lebih kurang seminggu gitu. Satu malam Mr. Sallehudin ajak saya pegi 'dinner' kat Bagan Lalang. Jauh tu kan.. hehe.. so, we are planning nak pergi malam hari Sabtu. Tapi tak tau laa macam mana.. tak sempat sampai hari sabtu pun.. Hari Selasa (26 April 11) kitorang terus jumpa aje.. Sebab saya teringin nak makan Ais Krim. So, kami setting tempat jumpa kat Baskin Robbins Mid Valley pukul 8.30mlm..




Hati berdebar-debar tau.. hihi.. Ntah macam mana laa rupa si Mr. Sallehudin ni. Kadang kala rupa dalam gambar tak sama macam kita tengok secara 'live'. Then, saya yang sampai dulu kat Baskit Robbins tu. Ada laa tunggu dalam 5 minit, baru dia sampai...

Yeay.. bila dia dah sampai.. hilang segala debar, nervous dan macam-macam lagilah.. Kami pun terus order eskrim. :) Sedap betul eskrim kat Baskin Robbins ni. Saya telan eskrim saya sampai habis.. hahaha.. Tapi eskrim Mr. Sallehudin tak habis, dia makan sikit aja. Saya ni yang tanpa control terus habiskan eskrim dia. Sungguh korang sopan kan.. hahaha.. Mungkin sebab itulah kot yang dia jatuh cinta dengan saya.. kahkahkah.....

Ingatkan kami cuma borak-borak kat situ aja. Tapi lepas tu dia ajak saya pegi makan 'somewhere'.. Saya pulak malas nak berjalan jauh dalam Mid Valley tu tapi pusing sikit2 laa sebab nak cari tempat makan. Walawala.. saya nampak Secret Recipe...




Terus terjah masuk kat situ.. sungguh kurang sopan lagi saya kan.. kahkahkah.. Errr.. sebenarnya, bukannyer ape.. saya cuma menunjukkan sikap sebenar saya aja sebab saya bukan seorang hipokrit. Dan kenyataan kalau bab pergi makan kat restoran nih saya memang excited skit.. Kat Secret Recipe saya order nasi goreng dan Mr. Sallehudin cuma makan kek.. Kami berbual sampai lebih kurang pukul 11.30pm gitu.


Ahaa.. macam mana dress-up kami?

Saya cuma pakai baju hitam polkadot marron dan tudung juga kaler marron. [cuba tgk pic ni - org blkg sy pun pakai baju polkadot juga..huhu]




Dan.... inilah Mr. Sallehudin masa 1st time saya jumpa dia. Ganas kan? Takut tak? hihi.. tapi bak kata Mr. Sallehudin sendiri.. ~Muka Legend hati Cute~ hoho.. okeylah..whatever lah..


Time ni rambut dia sangat pendek lagi. katanya dia baru lepas potong rambut. Dulu dia simpan rambut panjang.. But he is very soft spoken :)

Apa perasaan saya lepas jumpa dia?
Sampai aje kat rumah.. saya macam tak tahu apa perasaan saya waktu tu. Suka kat dia ke atau sebaliknya..?huhu.. tapi saya bagi peluang kat diri sendiri untuk kenal dia lebih dekat lagi.. dan Alhamdulilah.. dia menunjukkan kesungguhan dia untuk berkawan dengan saya. Dan saya terima dia seadanya..


Malam 3 May 2011, dia menceritakan tentang perihal perjalanan hidup masa lalu dia dan dia pun beritahu yang dia sukakan saya dan kalau boleh nak menjaga saya sepanjang hidup dia.. Happy tau saya waktu tu sambil loncat-loncat.. hahaha.. Malam yang sama pukul 12.30am, saya bagi tahu dia yang saya pun nak menjaga dia seumur hidup saya.. Insyaallah..


Tak sampai sebulan kami kenal, dia dah ceritakan perihal saya pada ibu.. [sungguh cuak saya..hihi] dan bawa saya berjumpa ayah dan ibu serta adik beradik dia yang lain. Dia juga beritahu saya yang dia nak berjumpa dengan mama & abah saya.. cuma saya masih belum berkesempatan nak bawa dia jumpa my family pula. Terharu juga, sebab selama saya berkawan dengan beberapa lelaki lain, tak ada sorang pun yang berhajat nak jumpa my family. Semuanya 'main tarik tali'.


Dari situ, saya yakin untuk memilih dia sebagai seorang yang istimewa dalam hidup. Mudah-mudahan segala perancangan dan urusan perjalanan kami dipermudahkan olehNya.


Kitorang akan sambut setiap 3hb sebagai ulang bulan dan ulang tahun tarikh 'couple' kami dan 26 April setiap tahun akan 'dating' kat Baskin Robbins, Mid Valley dengan berpakaian sama seperti masa mula-mula jumpa dulu.. hahahaa...



P/s: tentang planning kitorang nak pegi makan kat Bagan Lalang ari Sabtu tu kan.. tetap ON. sampai mengah laa jugak mkn seafood ari tu.. :)

3 comments:

  1. so sweet..sy pon ade cite disebalik perkenalan kami...moga kekal bersama rasa cinta antara kalian,amin..

    ReplyDelete
  2. dating makan secret recipe samala..hihihi..takpe bair singkat janji kekal..

    ReplyDelete
  3. huhu sweetnye..kiter pun kenal kejap jerk pastu insyaallh next week tunang n ujung tahun nie nak kawen dah..God Bless U dear..

    ReplyDelete