Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Sunday, August 14, 2016

Kami

Hai...

gambar terbaru kami masa Aidilfitri baru-baru ni.. Mr and Mrs Sallehudin

Kalau nak ikutkan emapat tahun lepas kami berkahwin, berat badan we all bagai di pam pam.. kalau tak percaya..boleh scroll gambar kawen kitorang dulu.. ~ehe~

After 4 years.. masih lagi berdua tapi kitorang nampak macam kurus sikit tak? ahaha


Saya mendapat kesedaran awal untuk menurunkan berat badan setelah mendapat tahu berat saya pernah mencecah 60kg dalam 3 tahun lepas. Meroyan kejap. Gigih menurunkan berat badan dengan jaga pemakanan, especially saya stop terus minum air sejuk & manis. Saya cuma minum air kosong saja. Walaupun berat saya turun lambat. Dalam tempoh setahun saya dapat turunkan 10kg. Bagi saya tu proses yang agak lambat. Tapi mujur turun. Dan paling bagus saya pernah cecah 48kg. Tapi sekarang saya akan maintain dalam 50 to 52kg saja..


Sallehudin pula baru mendapat kesedaran menurunkan berat badan dalam dua tahun lepas. Berjaya jugak laa turun dalam 20kg kot kalau tak silap dalam tempoh dua tahun ni. Tapi pemakanan beliau lagi teruk. Hari-hari makan sup sayur. Saya sampai nak muntah hari-hari masak sup sayur untuk beliau.. hahaha.. nasi cuma makan dua minggu atau seminggu sekali.

Sekarang ni katanya dia mahu turunkan lagi 10kg.. Elehh..  ~ehe~

1 comment:

  1. Mantap banget artikelnya bermanfaat dan sangat informasi dengan judul dan artikel... membantu artikelnya untuk memahami sifat penulis.. thanks

    Mungkin tertarik tentang EF Adults
    EF Adults Kursus Bahasa Inggris Profesional

    ReplyDelete