Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Thursday, August 11, 2011

11 Ramadhan VS Wedding Theme Color

Menu 11 Ramadhan

Mee Goreng
Cucur Udang
Orange Juice

Thats my menu for today. Buat sendiri mee goreng & cucur udang. Malas nak berbuka makan nasi. Lagipun Mr. Sallehudin mengidam nak makan cucur udang. Dia blom tau lagi skill cucur udang saya.. sekali makan.. hahh licin pinggan..  :)  Hmm ingat esok nak buat cucur udang lagi laa.. so petang esok kenalah beli udang agaknya lagi..

Actually pic untuk menu hari ini memang ada snap.. tapi saya adalah sangat malas untuk meng'transfer' pic dari camera to laptop. Lagi pun korang tau kan caner rupa mee goreng & cucur udang kan..? hikhik.. dah beberapa hari saya masak untuk menu berbuka puasa. Esok ingat malas nak masak.. nak beli aje kat pasar ramadhan sebabnya esok dah nak start buat biskut raya yang customer order...

*********************************************************************

Talking about wedding theme color.. rasanya saya dah ada pilihan pallete color yang berkenan.. 
TARAAAA!!

Black, Purple, Lavender, Silver Grey, White 

Setelah berhempas pulas membuat rujukan dan kajian rasanya inilah warna pilihan saya untuk majlis bersanding nanti. Harap-harap tak ada perubahan laa selepas ni ye.. Agak-agaknya sesuai tak warna ni dengan konsep Vintage yang nak saya ketengahkan nanti..? hihi..  :)

 Biru, Magenta

Yeahh.. ini pulak warna tema yang akan digunakan untuk majlis akad nikah. Harap-harap sesuai dengan konsep Arabian yang saya nak gunakan nanti.. Saya pilih warna nie sebab kain yang saya nak gunakan untuk DIY hiasan hantaran adalah warna magenta. Kenapa saya pilih magenta? Tak ada sebab yang detail pun cuma saya dah ada bermeter-meter kain warna magenta ni kat rumah kampung. Daripada pembaziran berlaku lebih baik saya gunakan kain tu.. So sudah jimat disitu. Lagipun setelah research dibuat, warna magenta ni agak sesuai juga untuk konsep Arabian...

 Hijau, Coklat, putih

Ini pulak pulihan warna untuk majlis bertandang. Pilihan dari ibu dan adik-adik ipar.. okey.. yang ni saya tak nak komen pape. lagipun apa konsep yang diorang nak buat saya tak sure. Tapi Mr. Sallehudin cakap dia nak buat konsep Yakuza!!

 So untuk konsep Vitage tu nanti.. saya nak cari typewritter lama, papan hijau, beg pakaian lama, telefon lama dan ape-ape aje lah yang boleh diketogorikan lama.. ~huhu~

Memandangkan nak menyerlahkan konsep Vintage tu.. ok tak kalau backdrop pelamin nak buat macam ni? Cuma yang frame tu kite boleh tukarkan dengan somthing yang lain...  

So my dear Sallehudin, U dont mind kan backdrop pelamin kita nanti macam ni? So jom laa kita sama-sama kumpul dan cari brg2 vintage dari sekarang. Cuma yang menjadi masalah dan mungkin mendapat tentangan adalah dari Mama aje nanti nih.. ~huhu~

3 comments:

  1. harap2 tak berubah la ye...hikhikhikhik...

    ReplyDelete
  2. mimi, typewriter lama tu untuk prop pelamin gak ke?

    ReplyDelete
  3. DIN GOMBAK : alaa baru skali je ubah.. huhu
    LIS : typewriter tu bukan utk pelamin... hmm tak tau lg nk letak mane, mybe kat guest book corner.... itupun kalau ada typewriter lama laa

    ReplyDelete