Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Friday, August 12, 2011

Menu 12 Ramadhan

 Menu 12 Ramadhan
Nasi Hujan Panas + Rendang Ayam
Nasi Kerabu + Daging Goreng + Telur Masin
Murtabak Maggi
Kuih : Seri Muka + burger Mesia + Karipap + Cucur Badak + Popia Goreng
Air : Jagung Madu + Katira

Yeahh.. hari ni saya cuti untuk memasak juadah berbuka. So hari ni menapak Pasar Ramadhan Puncak Jalil dengan Mr. Sallehudin. Sampai kat sana pun dah pukul 6pm lepas hujan lebat ribut petir.

 Ini nasi hujan panas dan rendang ayam. Lalu depan gerai makcik ni memang terliur tengok rendang ayam tu. Seriess.. saya tak tau cane nasi tu boleh jadi colorful. Sebelum ni memang tak ada inisaitif nak google cari resepi nasi ni. Tapi lepas ni.. Insyallah.. I will...  
Nasi dan rendang so and so aje.. bagi 3 bintang dari markah penuhnya 5 bintang. 
U'olls know wats... Mr. Salleh tanyer kat makcik yang jual nasi hujan panas ni...  
"Nasi Kemarau Panjang ada tak..?" ok..ok.. layan ajee ~huhu~

 Nasi kerabu + daging goreng + telur masin + cili hijau sumbat. Betul ke namanya cili hijau sumbat? Saya tak tau ape namanya so I called it cili hijau sumbat. Nasi kerabu ni beli kat gerai yang sama dengan nasi hujan panas. Ok.. not bad rasanya dan saya boleh bagi 3.5 bintang..
 
 Murtabak maggi. This is my first time makan murtabak maggi nih. Betul tak tipuuu.. Actually murtabak ni sama aje macam murtabak biasa yang lain. Cuma inti untuk murtabak ni maggi dan daging/ayam cincang yang telah dimasak. Maggi tu pun telah direndam dengan air panas. For me, makan waktu panas-panas adalah terbaik tapi kalau dah sejuk.. rasanya memang out..  ~sigh~

 Owhh.. banyak benar kuih muih disitu. Tapi memang tersangat hampa sebab semua kuih yang dibeli rasa memang out. Karipap tu intinya masin, seri muka tu pulutnya tak kukus elok dan lapisan hijau tu keras. Cucur badak bau rempah sangat kuat, popia goreng keras dan inti untuk burger Mesia tu agak masin sikit. ~ohoho~

Air jagung madu & Air katira memang tidak mengecewakan. Air jagung tu saya yang mengidam. Mr. Salleh cakap tak baik saya minum air jagung madu tu sebab nanti saya akan bermadu.. ~pangg~ tampar skit.. huhh!!
Tau tak.. air katira tu not bad tau. Baunya harum. Saya rasa air tu dibuat dari sirap ros then ada cincau sikit. Yang jadikan air tu hijau.. hmm tak sure laa maybe letak sikit daun pandan or pewarna hijau.. 

okies.. adios..

No comments:

Post a Comment