Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Wednesday, August 17, 2011

17 Ramadhan @ Nasi Kandar Beratur

Menu 17 Ramadhan

Ghani Passembur @ Padang Kota Lama
Mee Udang @ Padang Kota Lama
Nasi Kandar Beratur

Hari ni Mr. salleh cakap dia keje teruk sangat. Penat giler. Kesian dia. sampai aje kat hotel terus ketuk pintu bilik tanyer "ari ni nak bokak pose makan apee..?"
saya jawab.. "teringin nak makan nasi kandaq beratuq" Die pun cakap OK dan terus call kawan die tanyer direction nak pegi kedai nasi kandaq yang amatlah glemer tu.. Pukul 6pm kitorang pun kuar hotel. Singgah kaunter reception sebab Mr. Salleh nak bayar payment nak extend for 1 nite lagi. Sepatutnye we all balik KL ari ni tapi dah tak larat kan.. So.. we decide balik tomorrow morning. Orang reception cakap dari hotel nak ke restoran tu lebih kurang 20 minit.. ok fine..

Menggunakan GPS, finally kitorang jumpe jugak kedai tu. Tapi heran jugak apsal tak ramai orang pun. Rupanya kedai nasi kandaq ni hanya mula buka pukul 10mlm. Cisss!! Kawan Mr. Salleh and org reception tu langsung tak bitau kedai tu bukak pukul 10mlm.. Do kitorang pergi makan passembur kat Padang Kota Lama.


Dalam banyak-banyak kedai, saya paling suka Gani Pasembur. Ada macam-macam yang kita boleh pilih, cucur, kentang, cucur rangup, telur, hot dog etc. Saya pilih tak banyak sangat juz cucur, kentang & telur. Cucur tu memang banyak jugak laa amik. Harga RM9..
Then, kitorang order jugak mee udang. Nampak macam best kan.. Mee udang bukan kat gani tu laa.. tapi kedai yang berjiran dengan gani. Udang besar damlam pinggan tu.. adalaa dalam 4 ekor.. Kuah pun terasa manis udang tu. Harga RM8 sepinggan.


Lepas Padang Kota.. kitorang pergi Jalan Masjid Kapitan Keling. Restoran Nasi kandaq Beratur tu terletak di situ, bersebelahan dengang masjid Kapitan Keling. sampasi situ pukul 9pm. Kene tunggu lagi 1 jam baru kedai tu bukak. Ikutkan macam nak balik bilik sebab saya & Mr. salleh rasa macam nak demam kene hujan kat padang Kota lama. Tapi alang-alang dah sampai depan kedai tu.. kitorang sabar menunggu. Ini bukan nasi kandaq beratur.. tapi dah boleh kategorikan nasi andaq menunggu ni..  ~haiss~

 See the picture..  :) Saya sedang beratur. Ni dah pukul 9.45pm. saya beratur no 2. orang no 1 pakcik yang depan saya tu.. Mesti seda kot kan nasi kandaq ni.. ~huhu~

 Tengok pic lagi.. time ni dah pukul 10.05pm. Cuma bulan puasa ni agak kurang oorang beratuq. Kalau bukan bulan Ramadhan, diorang cakap orang menunggu dari pukul 9mlm lagi.. 

Dan nie hasilnya.. ~TARAA~
Kari Sotong SEDAP.  Telur ikan & telur sotong pun terbaik. Telur sotong tu lembut sangat. Hati goreng pun NOT BAD.
So.. kesimpulannya, tak rugi beratur & menunggu dari kol 9 mlm....

No comments:

Post a Comment