Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Friday, August 5, 2011

Menu 5 Ramadhan & Cerita Tentang Perancangan Majlis Kahwin

Menu 5 Ramadhan

Spegheti
Apam Polkadot
Jus Laici

Yeay.. hari ni baru saya sempat memasak & try resepi untuk berbuka. Rasa malas nak makan nasi so wat spegheti aje. Just simple cook. Tumis segala bawang then masak daging cincang. Pastu masukkan sos spegheti. Saya suka sos tradisional cap Kimball. Kalau nak lagi best masukkan tomato. Tapi kat dapur tak de tomato..


Ini resepi yang baru dicuba. Apam polkadot. Lupa amik resepi ni dari blog mana.. Anyway kalau Uolls nak cuba wat pun cuba cari resepi kat google dan type 'resepi apam polkadot' hihihi..
This is my first time wat apam polkadot. Mr. Sallehudin cakap not bad jugak laa.. tapi saya rasa macam manis sikit. Sebab dalam apam ni saya dah filling dengan blueberry jem.



************************************************

Okey, let we talk about my wedding preparation secara rawak..
Saya rasa macam dah ada theme color & konsep yang ingin diketengahkan untuk majlis saya nanti.. Untuk majlis nikah nak wat konsep Arab dan untuk majlis sanding nak wat konsep Vintage. Ecehhh.. Hantaran decor pun macam dah ada sikit-sikit idea. Kali ni kurangkan penggunaan bunga-bungaan. Kalau boleh kali ni tak nak letak fresh flower. Tunggu balik raya nanti nak mintak abah tolong buatkan 'somthing' untuk hantaran decor. Should I beli dulang hantaran yang lain..?

Goodie bag untuk tetamu dewasa pun dah ada idea nak letak ape.. Maybe amil idea mama sikit dan combine dengan idea saya sikit. Goodie bag untuk kanak-kanak sedang difikirkan.. hikhik.. Pelamin pulak..hmmm rasanya tak mampu saya nak DIY so maybe sewa pelamin jugak with simple design dan saya akan tambah dengan hiasan &decor yang ada dalam otak ni untuk melengkapkan konsep majlis kahwin saya..  :) Untuk pelamin nikah saya boleh wat sendiri with simple design.

Majlis akan diadakan dengan mendirikan khemah di depan rumah tidak seperti yang saya impikan di dalam dewan. Abah cakap tak meriah dan takde feel kenduri kalau buat kat dewan.. Yorr lahh!!.. Decor untuk khemah.. akan difikirkan mengikut kesesuaian konsep vintage. Kalau letak lantern banyak2 kat bawah khemah.. sesuai tak dengan konsep vintage? bukan yg tu sesuai untuk garden wedding theme ke? Apa yang sesuai untuk konsep vintage ehh..?

Design untuk dress masih belum difikirkan. Maybe untuk majlis nikah juz buat kurung moden, majlis sanding buat dress litttle mermaid dan untuk majlis tandang kebaya moden.. Material kain semuanya adalah sifon. Lace? tengok dulu macam manee.. kalau perlu guna lace untuk mencantikkan lagi baju.. will do it.. Owhh.. ada sape-sape tau tailor yang boleh jahit baju pengantin dengan cantik dan pada harga yang berbaloi tak?

Menu tetamu.. itu semua serahkan pada abah yang booking tapi yang penting candy dessert tetap ada. I think no cupcakes sebab rasanya macam tak sempat nak buat. Maybe kali ni fancy cookies & macaron.. So mulai sekarang sila belajar wat macaron. Kek untuk acara potong kek..hmmm nak buat ke or nak tempah aje ekk? kalau buat boleh kot. Sebab sebijik kek aje with topping fondant. Juz small kek..  :)

Mekap & fotographer.. akan buat servey kemudian.. kali ni memang nak booking MUA & OP. Owhh pic engagement day ari tu pun blom pergi wat album lagi.. huhu.. Saya nak cari MC jugak. Owwhhh owhh lagi satu.. saya lupa hiasan bilik pengantin.. cadar saya nak sesimple yang mungkin. Tak nak ada kerawang bagai. Nak beli cadar yang boleh diguna pakai selepas majlis kahwin. 

Guestbook & photobooth corner.. Im planning nak buat guestbook corner tapi untuk photobooth tu..hmmm.. apa fungsi photobooth tu yang sebenarnyer ehh..? ada sesape boleh terangkan tak? Ohh yaa.. saya nak call Klasik Bridal untuk buat appointment for pre-wedding photoshoot. Tapi package yang dah lama saya booking ni semuanya dalam studio cuma sikit aje outdoor.

okey2.. nanti saya akan wat wedding check list yer.. Sekarang saya mau tidur..  zZzzz

No comments:

Post a Comment