Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Monday, August 15, 2011

15 Ramadhan di Penang

Menu 15 Ramadhan

Nasi Kandar 
Kari Sotong + Hati Goreng + Telur Ikan + Sayuran
Sirap

Penang - Day 1
Yeahh.. tak sangkakan saya pegi Penang. Actually follow Mr. Salleh ada outstation kat sini. Saya pun dah keje teruk wat biskut so Mr. Salleh pun bawa laa saya bercuti kat Penang. Dia pergi kerja, saya berjimba-jimba..

Pagi nak bertolak ke Penang tu saya sakit perut yang amat sangat. Maybe sebab semalam tu saya makan nasi goreng cili padi yang amatlah pedas. Pedas sampai ke hujung kaki. ~huhu~ Dari Serdang nak masuk tol Damansara, saya suruh Mr. Salleh singgah Petronas dua kali sebab tak tahan nak buang air besar. Sampai tensionlah dia.. kalau setiap kali jumpa Petronas nak berenti.. pukul berapa pulak nak sampai Penang kan... Saya punye tekak pun dah betul-betul kering. Kalau tak silap.. kalau kita kene cirit birit, kita akan rasa letih sebab dah kurang air dalam badan.. Perut pun sentiasa sakit dan memulas aje So.. Mr. Salleh cakap.. suh saya bukak puasa aje lah. Makan ubat Pil Che Ket Te Oun (betul ke spelling tu). Bila makan ubat tu effectnya on the spot. Yupss.. saya terpaksa makan ubat. Sebab terlalu sakit.. ~huhu~

Sampai Penang dalam pukul 2.30pm. Cuaca memang panas terik. Memang dahaga.. ~ehe~
Sampa Penang terus aje check-in kat Vistana Hotel. Bilik hotel Mr. Salleh disponser oleh company. Bilik hotel saya disponser oleh Mr. Salleh..  :)  Masuk bilik je saya terus tido. Penat laa.. tapi Mr. Salleh terus pergi  Penang Airport sebab dia ada keje kat sana.. Balik dah pukul 7.45pm. Nasib laa saya terbatal puasa.. so tak kisah sangat pasal bukak puasa hari tu.. Lepas Mr. salleh balik keje.. baru kitorang gi makan Nasi kandaq..

 Me & Him at Original Penang Kayu Nasi Kandar..

 My menu 
Kari Sotong + Hati goreng

 His menu
Telur Ikan + Sayuran

 Depan kedai

Lauk-lauk kandar..

Penang memang popular dengan nasi kandaq. Ada nasi kayu nasi kandar laa.. Nasi Kandar Line Clear laa.. Paling top sekarang Nasi kandaq beratuq. Okies.. esok kalau sempat kite cube pegi tengok orang beratuq yer..  Adios.. ngantuk nak tido..
~Nite~

No comments:

Post a Comment