Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Monday, April 1, 2013

Food Review : Nasi Arab

 Haii..

Dah lama nak cerita pasal arabian dinner sempena our first wedding anniversary  :)

We all ke CasablancaCafe & Restaurant kat Jalan Tun Razak. Sini restaurant hidangkan semua jenis makanan arab. So kami ambil pakej buffet. RM50 untuk seorang. Mahal jugak laa tapi first time datang makan kat restaurant ni.. so belasah jee.. hehe..


Lihatlah Mr. Sallehudin yang termengah-mengah makan tu.. 

Untuk pakej RM50 tu sebenarnya tak banyak menu pun disediakan. Kalau tak silap lebih kurang 12 menu aje. Ini termasuk tiga jenis nasi, satu jenis speghety, 5 jenis lauk arab dan beberapa jenis dessert. 

Owhh.. sebelum I cerita pasal makan... lets me tunjuk gambar ni... hehe..

Ada dua orang penari arab yang menari sekeliling dalam cafe tu. Seksi kooo..

Hidangan pertama yang I makan ialah nasi arab ni lauk ayam. I tak ingat nama untuk nasi dan lauk yang diorang hidangkan tu. Sebabnya semua menu di label dalam bahasa arab. 

Nasi arab pertama yang I makan adalah sangat sedap dan superb :p
Ayam yang lembut dan nasi yang wangi.. Mr. Sallehudin pada mulanya tak menggemari makanan arab pun boleh makan nasi siap bertambah lagi..


Owhh.. tapi yang buat I tak boleh lupa ialah lauk daging kambing. I sebenarnya bukan penggemar daging kambing tapi bila makan kat cafe tu.. alahaii rasa macam nak bertambah-tambah. Dagingnya lembut dan yang paling penting tak bau hanyir. 

Beberapa gambar lauk saja yang I snap. Maklumlah I tak bawa camera DSLR yang dah lama terbiar. Juz ambil gambo guna hanfon saja..  :)

Walaupun masakan arab sangat berbeza dengan masakan melayu, contohnya dari segi dalca yang ada kat cafe tu. Nampak cair tapi memang sedap.
 

I bagi 7.5/10 bintang.. Kalau uolls nak tengok penari gelek, boleh datang setiap malam minggu kat cafe tu.  :)
Pekerjanya semua orang arab dan peramah.

Ambiance: 9/10
Price: 8/10
Food: 9/10

No comments:

Post a Comment