Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Tuesday, February 14, 2012

Khemah

Dua minggu lepas kan saya ada balik kampung sini
Kebetulan balik tu ingat nak pergi jumpa vendor catering sebab nak discuss about kaler-kaler alas kain meja, kain scallop bla and bla....
tapi tokey katering tu pulak sibuk. Maklumlah bisness bagus kot. :)
So my dad aje lah discuss dalam telefon sambil saya disebelah abah untuk translate ape yang saya nak dan ape yang saya tak nak....

mula-mula dua bulan lepas saya dah cakap nak kain alas meja makan semua kaler grey dan scallop khemah kaler biru grey. Then, masa abah saya cakap dengan tokey catering tu.. katanya kalau alas meja kaler grey tak cantik sebab nanti nampak gelap dan kain yang diorang dah ada tu kaler grey kusam. And vendor tu cakap letak alas meja kaler biru. Pastu my dad pun okey aje..
Adusss.. 

Harap-haraplaa decor untuk bawah khemah saya nanti somthing come out yang macam kat bawah ni..

 

Kadang-kadang saya stress tau dengan my parents ni. Kan dah tau kaler tema ialah biru-grey so jangan laa pulak cakap kat vendor katering tu "tak kesah lah kaler ape yang ade.." adusss!! watnyer vendor letak kaler hijau?? kan dah lari tema.. ~haisshh~
my mom pun sama... "lantak lah kaler ape  pun..tak kesah laa" adusss!!
Saya suka somthing different. Tak nak buat yang sama macam kenduri orang lain. Tapi sometimes diorang ni obses dengan kenduri lain yang diorang dah pegi...
Nak buat juga sama macam kenduri orang lain.
Contohnya.. saya nak buat decoration cenggini.. pastu mama mesti cakap "tok sah dok mengarut sangat laa kakak, tak penah di buat orang" hayooo!! orang tak penah buat laa kita buat. Pastu saya kata nak letak bunga atas setiap meja.. abah cakap sambil senyum.. "alahh tak payah laa kakak.." ~huhu~
Sedis dan stress sekejap hokey..
{sessi luah perasaan kejap}

Okey back to story.. :)
Harap-harap vendor catering nanti dapat hias khemah tu seperti yang saya nak.. Nasib baik lah vendor catering tu kawan abah. And saya dah mintak tolong dari diorang supaya tolong hanging somthing kat bawah khemah tu. Somthing yang saya maksudkan tu ialah..
--
--
--

secret!! sesape yang dah tau tu.. jgn pecahkan rahsia yer  :)

2 comments:

  1. betullah..bila dah ramai2 bagi idea, color tema mesti jadi bercampur2. saya pun berdebar-debar pasal tema ni..takut jadi lain.hehe

    btw, biru & grey mmg nice combination ^_^

    ReplyDelete