Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Saturday, February 25, 2012

Entry Guna Tab Baru ;)

Ini entry percubaan menggunakan tab.
ok kita cerita dari awal pagi yer.. akceli tak ada laa pagi sangat.. hikhik
saya dan mr.sallehudin gerak dari rumah saya pukul 1 tengah hari. Terimgin sangat nak makan nasi kukus Ilham kat Mutiara Damansara. Jalan nak kesana agak ju,ammed sebab lalu ikut Kota Damansara. FYI,nasi kukus Ilham tu memang terbaiklah.. nanti saya wat food review kat blog ok ;)

Lepas makan, terus pecut ke Jalan Panggung. Macam biasalaa kan ramai b2b yang suka pegi kat situ sebab nak serang kedai Basket Shop. Saya terover excited pilih lantern saiz 10 inci sampi 150 pcs.. total semua after less RM504 Terkejutt makkk... Mr.Sallehudin pun terkejut terkujat jugak..hahaha... ekceli my budget dalam 200++ So saya telah berusaha untuk meng"reduce" jumlah harga tersebut. Saya tukar saiz lantern dari 10 inci kepada 8 inci dan jumlah lantern dari 150 pcs kepada 100 pcs saja. Total harga jadi RM253. OK laa kan.. still under my budget. Kalau 500 tadi tu agak melampau laa kan.. huhuhu...

Pencarian seterusnya pergi Mydin USJ, konon nak cari chokolat dan biskut untuk borong. Untuk doorgift tetamu nanti. Tapi tetibe termasuk kat Wah Chan.. servey harga. Tak perlu rasanya nak beli barang emas yang terlalu mahal. Lagipun kalau tak silap emas naik hargakan.. Dulu dah dapat cincin diamond masa bertunang pun dah ok. Kami cuba "reduce" perbelanjaan lagi.. Sesungguhnya penggunaan wang untuk merealisasikan majlis perkahwinan adalah terlalu banyak. Wang mengalir sangat laju seperti air paip..ataupun macam air terjun... huhuhu.... akhirnya "grab" jugaklah seutas untuk batal air sembahyang nanti..

Lepas tu pergi pulak kat kedai jual handfon. Tengok punyer tengok Mr.Sallehudin terbekenan dengan satu tab ni. Harga pun masih dalam budget. 3 in 1. Boleh wat coll, penggunaan gps dan sistem tab.. tu yang die eksited tu. Sebenarnye Mr.saleh nak belikan untuk saya sebagai hantaran..pastu tetibe dia tanya saya.. "U cukup tak duit kalau beli tab ni lagi satu?" Pastu saya jawab"hmmm..nape..nak ke" then diaangguk.. haha okey lah we all beli sorang satu.

Yeahh.. finally telah lengkaplah bilangan untuk dibuat hantaran tapi itu dari pihak lelaki kepada perempuan. Tapi dari pihak pempuan nak bagi pihak lelaki belum cukup lagi hokeyy lagi dua dulang. Tak tau nak kasik apee...

Last sekali.. we all tak beli coklat dan biskut borong kat Mydin. Planning pegi esok beli kat NSK Selayang aje.. pastu nak pegi Pameran Pengantin untuk kali terakhir sebelum kawen.. after kawen for sure Mr.Saleh tak nak pegi dah pameran cenggini...hikhik
okey.. adiosss

No comments:

Post a Comment