Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Thursday, September 29, 2011

Satu Hari Di Hari Rabu

Heylow everyone to B2B sekalian and all my blog readers..  :) 
Thank you sebab sudi datang membaca kat blog saya yang tak seberapa ni.. ~hiii~
Nak tau tak semalam saya pergi mana? Sebenarnya planning nak ambil EL sebab Mr. Salleh baru balik dari Singapore. So kitorang cadang nak habiskan masa bersama. ~ecehh~.. Tapi tiba-tiba malam sebelum nak EL tu saya dapat sakit gigi yang paling azab dan tak boleh nak gambarkan camner.. Menggigil tahan sakit. ~tuii~  
So, keesokan harinya saya call office dan bagi tahu saya nak amik EL sebab sakit gigi dan nak pergi jumpa dentist tengah hari, dan kemungkinan dapat MC. Tu aje dialog saya...

Tapi sebenarnya.. saya & Mr. Salleh awal-awal pagi lagi dah bertolak naik Genting Highland. Subuh dah sampai atas tu.. ~kahkahkah~ Saja nak rasa kesejukan Genting Highland awal subuh. Banyak pic yang kami snap. Tapi sekarang ni kemudahan saya nak upload pic kat dalam blog adalah terbatas. ~pheww~  Kami bawa DSLR kitorang sorang satu. Pastu Mr. Salleh siap bawak kaki camera. Then.. u know wats.. kami bergambar mengalahkan ala-ala buat pre-weds pulak. ~hahaha~ Then, saya dapat idea, kalau pic yang kami snap tu kami pilih yang tercantik dan terbaik kemudian hantar kat mana-mana kedai gambar untuk buat storybook. Boleh kan? Dah jimat disitu..maybe.. hmmm. Kebetulan pulak kami pakai baju t-shirt design yang sama...  :)

Banyak kedai-kedai kat Genting.. macam Esprit, Giordano, etc tengah buat sale. Kalau shopping sekian-sekian amount then dapat rebate laa.. itu laa ini laa.. Mr. Salleh & saya sangat terpengaruh dengan tawaran tu. Maka Mr. Salleh telah membeli dua helai seluar jeans dan sehelai t-shirt Giordano untuk saya.. ~hohoho~ thanks Dearrrrrr...  muahssz   :)  Almaklumlah kebanyakkan jeans saya dah tak muat nak pakai disebabkan jisim badan saya mencanak-canak naik. Mr. Salleh pun ada beli t-shirt untuk diri sendiri. Kami pilih same color jugak..  :) Kaler hijau. Then, we decided nak pakai baju tu untuk ambik gambar kat Bintang Walk. Konon-konon nak buat pre-weddings jugak. Tapi tak ada cameraman. Kitorang setting sendiri kamera tu.. hahahha.. Budget sungguh kami berdua ni.. 

Tiba-tiba dapat call dari Mama. Dia bagi tahu cost sewa dewan agak tak masuk akal. Sewa dewan 1 jam RM40, nak pakai stage yang dalam dewan tu pun harga lain. Sewa kerusi meja pun harga lain. Pastu upah orang nak kemaskan dewan lepas majlis pun harga lain. Hmm... nanti abah akan finalize lagi sekali macam mana....

Turun dari Genting Highland, tiba-tiba pulak Mr. Salleh rasa tak sedap badan. Menggigil seram sejuk nak demam. Destinasi seterusnya ke Klinik Pergigian Rosman. Konon-konon nak tampal gigi yang sakit tapi doktor cakap gigi ni dah tak boleh nak tampal sebab bila saya sakit gigi urat tu dah sampai ke kepala.. tu sebab bila sakit gigi, kepala pun sakit sama. Err.. macam tu lah lebih kurang yang saya faham. Tapi takut pulak nak cabut gigi. So saya mintak buat rawatan akar-matikan saraf. Tapi cost mahal sikit laa.. Rawatan akar kena buat tiga kali. Ada dua kali lagi treatment. ~haishh~
okeylah.. tiba-tiba rasa lapar pulak.. 
~Daaa~

No comments:

Post a Comment