Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Tuesday, July 12, 2011

Review : Hantaran

All the hantaran done by myself sambil dibantu oleh Mak Long Jah. Mak Long Hay datang umah hari Jumaat malam. So dia tolong touch-up laa mane-mane hantaran yang x ok. Kalau harapkan saya sorang.. time tu memang dah nak pengsan. hihi...

Hantaran from me to him. Planning bagi 11 dulang aje.. tapi kawasan kejiranan di kampung (ecehh) semuanya  menyumbangkan hantaran. Hadinya total semua hantaran adalah 25 dulang dari saya saja untuk Mr. Salleh dan dibalas sebanyak 9 dulang dari pihak En. Salleh...  :)


Sireh Junjung. Percaya tak saya yang buat nih? hihihi.. Perlu banyak practise lagi nih  :) Bunga rose kat atas tu di touch-up oleh mak long.


Tepak Sireh ni orang kata kepala untuk semua hantaran. Tepak sireh ni mak long Jah yang bagi pinjam  :)


Songkok & butang baju melayu. Actually untuk semua hantaran Im guna bunga hidup. Ape nama bunga ni eh? Bunga kekwa ke? huhu.. sebab mama yang tempah bunga ni kat kedai seminggu awal...


Biru tu kain untuk wat baju melayu. Kalau nak buat bentuk yang pelik nanti kene guna banyak jarum. Sayang pulak kain tu. So, juz lipat macam tu aje..


I love chocolate. Sebabnyer chocolate tu saya buat sendiri. Ada kenangan wat choc tu. Sebelum ni saya selalu wat chocolate tak menjadi. Tapi tetibe sehari sebelum saya balik kampung.. try aje wat choc tu.. finally menjadi jugak..  Im happy.. hikhik... so saya buat chocolate kaler pink & dark. susun dlm kotak tu... Then ada 4 chocolate bar. Saya print choc wrapper tu. Letak my pic and his pic kedian tulih 'Engagement day' dan tarikhnya sekali...   :)


Cookies ni semua sumbangan dari jiran tetangga..   :)



This is all the hantaran from me to him...   :)


Hantaran buah durian?? Ini yang paling special.. Real kan nampak buah durian. Sebenarnye ni kek durian aje..


Hantaran from him to me...  Semua best. I love handbeg & blueberry cheese tart...


Gabungan hantaran dari kedua belah pihak...    :)

3 comments:

  1. nora ingat durian betul2 betul tadi huaaaaaaaaaaaaaa :P

    ReplyDelete
  2. banyak hantaran u bg lelaki kan...org perak kan...biasa org perak byk makanan..

    ReplyDelete
  3. durian tu order kat mana awak? nak order la jugak nnt

    ReplyDelete