Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Tuesday, January 21, 2014

Kisah Baju Raya

 Assalamualaikum..

Walaupun Aidilfitri lambat lagi tapi I sudah decide tema warna baju raya tahun ini. Warna yang terpilih ialah emarald green..

Walaupun tahun ni turn kami suami isteri akan beraya di Melaka iaitu kampung sang suami, saya tetap akan melaram dengan baju raya baru jugak. hehe... adik ipar dan pak mertua pun akan pakai baju raya sama kategori juga iaitu emarald green. 

Emarald green ini ada yang cerah dan ada juga yang agak gelap sedikit.. Sang suami cakap warna ni lebih kurang sama dengan kain sekolah agama.. huhu.. yups thats right. Tapi I akan pilih warna yang agak cerah sikit supaya nampak lebih elegent. ~cewahh..~

 pic 1

pic 2

pic 3

I pilih warna dalam pic 1. Lagipun pic 1 nampak lebih segar dan ceria. I dah remind sang suami supaya tahun ni kita perlu buat persiapan awal. Tak kisah laa kalau kita start prepare dari sekarang supaya nanti takde laa kelam kabut kan macam tahun tahun sebelumnya. Lagi seminggu nak raya baru laa terhegeh-hegeh nak cari baju raya. So kalau boleh tahun ni I nak buat well preparation. 

Contohnya raya pertama I pakai baju warna emarald green so mr. sallehudin pun kena pakai emaralg green juga. Then..raya kedua nak pakai warna royal purple so mr. sallehudin pun kena pakai baju warna sama jugak. Baru lah dikatakan sehati sejiwa.. ~cewaahhh~ Selalunya raya kedua ketiga dan seterusnya mr. sallehudin lebih selesa pakai t-shirt aje. So I will make sure tahun ni beliau akan pakai sedondon dengan I..~hee~

I planning this year I nak tempah baju. Berbanding tahun sebelumnya I suka cari yang ready made. So sekarang I tengah pikir-pikir juga design macam mana yang sesuai dan tengah 'in' sekarang. Macam tahun lepas fenomena peplum tapi tahun ni tak tahu pulak fenomena apa.. hmm..

Kalau boleh I nak yang nampak simple tapi bergaya. ~wee~

 pic 4

pic 5

Pic 5 yang fesyen ditengah-tengah tu I rasa cantik  :)

1 comment:

  1. wah raya cina belum lepas ini dah siap baju raya plak ek... hebat...

    ReplyDelete