Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Wednesday, August 10, 2016

Sekarang

hai...

rajin pula saya blog kan.. haha.. sebenarnya saya di kampung sekarang. Ehh..bukan sekarang. semalam. Sekarang dah di Shah Alam. Saya buat schedule entry jer ni..

Sebenarnya, saya lebih suka menaip blog menggunakan laptop. Sebab rasa lebih kepuasan bila menaip dan nampak screen lebiih besar. Kalau guna hanfon rasa pening la. Haha.. Di rumah memang ada je laptop tapi yang macam tak berapa nak canggih sangat laa..so saya pon macam malas nak bukak laptop tu. hehe.. Di kampung, saya pinjam laptop abah saya. Tapi abah bukan selalu sangat guna pon laptop dia.. ~ehe~

Dah lama tak blogging..tak tau laa ada ke tak orang yang baca blog ni?  :)

Selepas kahwin tahun 2012 dulu.. saya memang nekad nak berhenti kerja. Yer..sehingga sekarang memang saya tak bekerja makan gaji di mana-mana pejabat kerajaan atau swasta. Jadinya.. saya mencari duit sampingan untuk diri sendiri dengan mengambil tempahan cake. Alhamdulilah.. sekarang perniagaan cake bertambah maju. 

Oh ye.. selain menerima tempahan cake, saya juga pernah berniaga membuka booth di kompleks kerajaan Putrajaya menjual aksesori wanita. :)  Untuk peniaga diluar sana..kalau baca entri ini jangan tanya saya bagaimana nak masuk berniaga di Putrajaya. Sememangnya bukan senang nak masuk ke sana sebab sekarang ini terlalu ramai peniaga. Macam-macam yang dijualnya. Ada tudung, baju wanita, baju budak, keronsang..bla bla bla... 

Setahun juga laa saya menjadi meniaga tegar di Putrajaya menjual aksesori wanita. Tapi sekarang lepas raya hari tu.. saya dah stop berniaga aksesori, sebab saya nak tumpukan perhatian berniaga dan mengambil tempahan cake saja. 


Ehh.. selit gambar sendiri.  :)

Apa saya buat kalau tak berniaga atau baking? Saya duduk dirumah..tapi jangan kata orang macam saya boleh relax banyak. no wayy.. di rumah macam-macam kerja yang perlu saya settle. Kemas rumah laa.. mop lantai la.. basuh baju laa..memasak laa.. ahaha..tapi memasak bukan menu yang berat-berat pon sebab Sallehudin sekarang dalam proses penurunan berat badan.. So masak simple-simple aje especially sup sayur.. 

Saya pon baru berjinak-jinak nak tanam bunga depan rumah  :p
Tapi saya lebih suka nak tanam pokok yang boleh mendatangkan hasil. Contohnya macam pokok pandan ke..pokok cili, pokok kari, ulam-ulaman. Tapi hari tu saya ada membela pokok cili beli di Cameron Highlands. Tak sampai sebulan setengah pokok cili tu mati.. ahaha.. Tapi nanti nak mencari dan mempelajari nak tanam ulam ulaman. Sebab saya suka makan ulam.

Adioss duluu..

No comments:

Post a Comment