Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Friday, October 14, 2011

Restaurant & Food Review : Gulam Mee, Kota Damansara

Hye everyone..
Hari ni nak buat restoran & food review. Jom kita pergi makan-makan kat Gulam Mee.
Actually restorant ni dah beroperasi rasanya dalam tiga or empat tahun lepas since saya stay kat damansara lagi. Then, saya pindah ke Serdang kedian pindah balik tinggal di area Kota Damansara. Tapi saya bukan tinggal kat Kota Damansara yer.. :)



Kalau dari tepi jalan kita boleh nampak restoran ni memang cantik. This is my first time saya pergi makan kat situ. Konsep kedai ni bukan makan dalam kedai. Sama juga macam konsep kedai mamak yang lain buka & susun meja kat luar kedai. Gulam Mee pun sama juga. Tapi tempat terbuka tu ada sediakan bumbung. Macam ala-ala medan selera gitu.... dan ada beberapa gerai berasingan jual nasi lemak, satay, ais kacang & cendol, rojak etc..


saya memang teringan nak makan maggi goreng. tapi sampai kat Gulam Mee terus order rojak mee & cendol. Mr. Salleh pula order maggi goreng & teh tarik. Tak tahu laa nak cakap servis kat sini ok or tak.. sebabnya my order sampai lambat sangat. Tak tahu laa sama ada tokey rojak tu lupa my order or memang order banyak saya kene tunggu turn.. huhu...
 

Know watss?? Maggi goreng memang sangat sedap. Seriess.. Next time kalau datang sini saya nak order maggi goreng pulak. Sebabnya rojak kurang enak.. ~ehehe~ Dalam maggi goreng include udang, ayam (tak banyak sgt) & telur goreng. 


Tak tau lah kenape yer.. rojak tak menepati citarasa saya. Tapi tak tahulah citarasa u'olss kan..
 
Yeahh.. kami makan dengan selera sangat sebab dats day sebenarnya kami baru balik dari Jengka. My brother  bertunang dengan orang Jengka.. So yang benar-benarnya kami baru balik dari rombongan meminang.. dan sangat lapar.. ~ ehe..~    :)


Owhh..ada satu gerai ni tengah bakar otak-otak. Teringin pulak nak rasa. Lima pcs for RM3. Im sorry again.. sebabnya otak-otak tak berapa sedap. Rasa macam kurang garing. Saya suka yang rasa garing dan betul-betul masak. but yang ni tak garing.   :(


Sebenarnya tepi Gulam Mee tu ada mini flea market. Tak banyak gerai pun. Adalah dalam tiga or empat gerai aje yang jual baju budak-budak, tapi satu gerai tu ada jual macaron & macaroni bakar. Sebut pasal macaron, saya cadang nak buat macaron by next week lah. Dulu dah buat sekali tapi tak menjadi. Ini yang kali ke dua. Bukan senang nak buat macaron ni yer.....

No comments:

Post a Comment