Followers

My Nuffnang

About Me

My photo
Saya Mrs Sallehudin a.k.a Mimis Ingin menjadi penulis belog tegar ~huu~ Mr. Sallehudin ialah suami saya yang dicintai :)

Time

Visitor


widget

Search This Blog

Powered By Blogger

Sunday, December 1, 2013

Tapau Lunch Untuk Mr. Sallehudin

Bila dah sampai hujung tahun 2013, penduduk Malaysia mengalami satu kejutan yang teruk. Semua harga barang naik. Harga gula, harga minyak, harga ayam dan akan datang harga tol pulak. Cuma satu perkara saja yang tak naik..gaji orang yang bekerja saja masih di tahap lama tak naik-naik.. Kesiankan....

Disebabkan hal ni.. Mr. Sallehudin bagi tau yang dia nak bawak bekal makan tengah hari ke temoat kerja. Ini bermakna saya akan bangun awal dan akan masak untuk beliau. Its ok for me sebab mr.sallehudin nak makan yang ringan-ringan saja untuk lunch sebab beliau akan makan dengan bersungguh-sungguh lepas balik dari kerja. So setiap pagi I akan sediakan nasi goreng cili padi. Ini memang makanan kegemaran beliau. Saya ni pon pada mulanya dulu tak suka terus jadi minat dengan nasi goreng cili padi.  Disebabkan tak nak beliau boring, jadi setiap hqri saya akan letakkan lauk yang berbeza. Kadang kala dalam nasi tu saya campurkan jagung, kadang-kadang letak fish cake dan kadang-kadang ikan bilis. Nasi dalam bekas saya letak cantik-cantik dan saya hias dengan apa-apa yang patut seperti tomato atau telur.




Kadang kala saya selitkan juga buah kurma atau buah pisang untuk beliau sebagai pencuci mulut. Ada sekali tu saya letak chocolate kit kat dalam tuperware tu. Dah laa nasi goreng panas. Sampai aje di office kitkat tu dah cair..hahaha..terlupaaakk sowiee..


Selepas beberapa minggu, beliau meng'request' lagi..kali ni nak bawak air sirap pulak. Hehe.. Okeylah..kebetulan beliau dapat satu bekas air stainless steel mug hadiah dari kawan beliau. Jadi kalau kita letak air sirap sejuk dalam bekas tu..air tu akan maintain sejuk aje sampai tengah hari...



No comments:

Post a Comment